شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

مرد تبهکار که با ربودن دختری هشت ساله برای آزادی او درخواست 500 میلیون کرده بود، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

سلامت نیوز: مرد تبهکار که با ربودن دختری هشت ساله برای آزادی او درخواست 500 میلیون کرده بود، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، اوایل هفته گذشته مردی هراسان با مراجعه به یکی از کلانتری‌های اهواز با طرح شکایتی مدعی شد: خودروی سانتافه‌ام را در یکی از خیابان‌های اهواز پارک کرده بودم و با تلفن همراهم در حال گفت‌وگو بودم که متوجه رفتارهای مشکوک مردی شدم که در اطراف ماشینم پرسه می‌زد.

قرار معامله مشکوک


او ادامه داد: همین که مکالمه تلفنی‌ام تمام شد و قصد حرکت داشتم مرد مشکوک که ظاهر موجه و پسندیده‌ای هم داشت از من خواست بایستم تا درباره موضوعی با هم صحبت کنیم. مرد ناشناس که ادعا می‌کرد دستی در خرید و فروش خودروهای سواری دارد با تعریف‌های اغفال‌کننده از خودروی سانتافه‌ام، پیشنهاد کرد که در صورت رضایت خودروهایمان را با هم تعویض کنیم. از آنجایی که خودم نمایشگاه خودرو دارم، قبول کردم که برای انجام معامله با هم به طرف نمایشگاه برویم. بعد از سوار شدن مرد خریدار قرار شد ابتدا به سمت خانه برویم تا من بتوانم دخترم را تحویل همسرم بدهم.

آدم‌ربایی در روز روشن

مرد شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: این شخص سوار خودروی من شد و همراه دختر هشت ساله‌ام به نام آنیسا به طرف خانه حرکت کردیم. مرد ناشناس در بین راه از من درخواست کرد که برای امتحان خودرو پشت فرمان بنشیند. من هم که به او اعتماد کرده بودم و احساس می‌کردم با یک خریدار خوب آشنا شدم و به‌زودی می‌توانم یک معامله شیرین انجام بدهم، قبول کردم برای تست شتاب و موتور خودرو پشت فرمان بنشیند. 

مرد شاکی به ماموران گفت: همین که سرعت خودرویم را کم کردم تلفن همراهم به صدا درآمد. درهای خودرو را باز کردم و از ماشین بیرون آمدم که در همین حین مرد ناشناس با چالاکی از روی صندلی شاگرد، خودش را به فرمان ماشین رساند و در یک چشم بر هم زدن در حالی که دختر بچه هشت ساله‌ام روی صندلی عقب خودرو نشسته بود، اقدام به سرقت خودرو و دخترم کرد.

تماس برای دریافت پول

مرد شاکی ادامه داد: بعد از حرکت خودرو در حالی که به‌شدت شوکه شده بودم، بلافاصله موضوع را با ماموران پلیس در میان گذاشتم. هنوز دقایقی از ربوده‌شدن دخترم نگذشته بود که مرد آدم‌ربا با تلفن همراهم تماس گرفت و درخواست مبلغ 500 میلیون تومان وجه نقد کرد. او به من گفت اگر دوست دارم دخترم را زنده ببینم بهتر است که موضوع را با ماموران پلیس در میان نگذارم.
آغاز تحقیقات پلیسی
با توجه به حساسیت موضوع و به دلیل در خطر بودن جان دختر کوچولویی که ماموران احتمال می‌دادند با نقشه قبلی ربوده شده باشد، رسیدگی پرونده به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان قرار گرفت. 

کارآگاهان در شاخه نخست تحقیقات به آموزش خانواده دختربچه ربوده‌شده پرداختند و از آنها خواستند در صورت تماس فرد آدم‌ربا بدون اشاره به حضور پلیس در پرونده با فرد آدم‌ربا قرار بگذارند و او را برای دریافت پول درخواستی به محل قرار دعوت کنند. 

تلاش ماموران برای به دام انداختن مرد آدم‌ربا در حالی ادامه داشت که کارآگاهان پلیس آگاهی در شاخه دیگری از تحقیقات خود با اعلام شماره پلاک خودروی سواری سانتافه ربوده‌شده به همه واحدهای گشت کلانتری‌ها و اداره آگاهی، خواستار توقف خودروی سرقتی شدند.

دستگیری آدم‌ربا

در حالی که دو ساعت از زمان ربوده شدن آنیسا می‌گذشت، پدر آنیسا موفق شد با آدم‌ربا در محلی خارج از محدوده شهر قرار بگذارد تا بتواند بدون حضور ماموران پلیس مبلغ درخواستی مرد آدم‌ربا را در ازای آزادی دخترش پرداخت کند.

 ماموران با پوشش کامل محل قرار را محاصره کرده و تا شعاع چند کیلومتری همه راه‌های فرار را مسدود کردند. آنان موفق شدند در یک عملیات یک ساعته شخص آدم‌ربا را در محل تحویل پول دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح کمری بدلی (فندک) را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ علی حسینی، جانشین پلیس آگاهی خوزستان با تایید خبر آزادی گروگان هشت ساله به فرهیختگان گفت: دختر هشت ساله آزاد شد و پس از انتقال متهم به اداره آگاهی و اعتراف صریح وی درباره اینکه مقداری طلا به ارزش هفت میلیون تومان متعلق به شاکی در داخل خودرو بوده و بعد از سرقت در منزلش مخفی کرده است، با راهنمایی وی طلاها نیز کشف شد.

 جانشین پلیس آگاهی خوزستان گفت: متهم با قرار قانونی تحویل زندان شد و تحقیقات پلیسی برای واکاوی ‌انگیزه متهم در پرونده آدم‌ربایی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha