شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

مردی جوان که متهم به قتل دختر موردعلاقه‌اش است با تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور یک گام دیگر به مرگ نزدیک شد.

سلامت نیوز: مردی جوان که متهم به قتل دختر موردعلاقه‌اش است با تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور یک گام دیگر به مرگ نزدیک شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این پرونده پس از آن گشوده شد که کارآگاهان جنایی استان فارس مطلع شدند جنازه دختری جوان در خیابان رها شده است. آنها وقتی به محل حادثه رفتند مشاهده کردند این دختر مانتو، روسری و کفش دارد بنابراین در خیابان فوت شده است. 

آنها در بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از جراحت و درگیری روی پیکر متوفی پیدا نکردند به همین دلیل مشخص نشد وی به چه دلیل جان باخته و آیا مرگ او طبیعی است یا اینکه او را به قتل رسانده‌اند.

کارآگاهان بعد از آنکه جسد را برای انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی‌قانونی منتقل کردند به تحقیق برای پی بردن به هویت متوفی پرداختند و فهمیدند او دختری 22ساله به‌نام میناست. 

اعضای خانواده مینا در بازجویی‌ها گفتند او روز حادثه برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. آنها نیز نمی‌توانستند درباره علت مرگ مینا حدسی بزنند. 

در نهایت متخصصان پزشکی‌قانونی بعد از انجام آزمایش‌های سم‌شناسی اعلام کردند این دختر به‌دلیل مسمومیت دارویی جان باخته است. آنها خاطرنشان کردند داروی مورداستفاده، یکی از قرص‌های قلب است.

ماموران در گام بعدی به بررسی وضعیت سلامت مینا پرداختند و فهمیدند او هیچ بیماری خاصی نداشت و داروی قلب نیز مصرف نمی‌کرد به همین دلیل فرضیه به قتل رسیدن وی قوت گرفت و کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که قاتل روابط نزدیکی با مینا داشته و به همین دلیل توانسته به او دارو بخوراند. آنها همچنین به این اطمینان رسیدند که قتل به دلیل خصومت شخصی و با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته است.

بررسی‌های تخصصی درباره زندگی خصوصی مینا پلیس را به این نتیجه رساند که او با مردی به نام مجید در ارتباط بود. شواهد نشان می‌داد این رابطه مدتی به طول انجامیده اما مینا قصد داشت آن را خاتمه بدهد.

 تحقیقات نامحسوس پلیس فاش کرد مجید با اینکه مردی متاهل است بعد از آشنایی با مینا خود را مجرد معرفی کرده و به‌عنوان خواستگار پا پیش گذاشته و توانسته بود اعتماد دختر جوان را به دست بیاورد اما مینا بعد از مدتی متوجه اسرار زندگی این مرد شده و با اطلاع از متاهل‌بودن او گفته بود قصد دارد به این رابطه پایان بدهد.

مجید که نمی‌خواست مینا را از دست بدهد بارها از او خواهش کرد در تصمیمش تجدیدنظر کند اما وقتی موفق نشد به خواسته‌اش برسد تهدید را در دستور کار خود قرار داد و بعد از آن چند باری برای مینا مزاحمت ایجاد و حتی تهدید کرده بود بلایی سر او می‌آورد. مینا نیز در واکنش به این رفتارها گفته بود اگر مجید از کارهایش دست نکشد تمام ماجرا را با همسر وی در میان خواهد گذاشت.

کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که کشمکش‌های این دو احتمالا زمینه‌ساز قتل شده است به همین دلیل مجید را بازداشت کردند. او در بازجویی‌های اولیه به کشتن دختر موردعلاقه‌اش اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه با مینا قرار گذاشتم تا با او حرف بزنم. از اینکه ماجرا را به همسرم بگوید به‌شدت می‌ترسیدم به همین دلیل در نوشابه او مقدار زیادی داروی قلب ریختم و او بعد از خوردن آن از حال رفت. من هم جسدش را کنار خیابان رها و فرار کردم.»

متهم در مراحل بعدی تحقیقات اعتراف خود را پس گرفت و گفت در قتل مینا بی‌گناه است. با این وجود پرونده با صدور کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. 

نماینده دادستان در این جلسه جرم متهم را با توجه به شواهد و مدارک موجود محرز دانست. اولیای دم مقتول نیز اعلام کردند خواستار صدور حکم قصاص برای مجید هستند. مرد جوان در دادگاه نیز منکر قتل شد و گفت نمی‌داند مینا چگونه فوت شده است. با این وجود هیات قضات تحقیقات تکمیلی را انجام دادند و بالاخره بعد از چند جلسه به این نتیجه رسیدند که مجید گناهکار است به همین دلیل رای خود را مبنی بر قصاص صادر کردند.

مجید بعد از دریافت این حکم به آن اعتراض کرد و پرونده برای بررسی دوباره در اختیار قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت. آنها نیز پس از مطالعه پرونده حکم را مطابق قانون تشخیص دادند به این ترتیب حکم قصاص تایید شد و مجید اکنون در میان محکومان به مرگ قرار گرفته است و در صورتی که نتواند رضایت اولیای دم مینا را جلب کند باید به‌زودی پای چوبه‌دار برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha