شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

پلیس پایتخت در جست‌وجوی مردی است که با قاپیدن کیف یک گردشگر ایتالیایی علاوه بر سرقت مبلغ زیادی دلار و یورو باعث شکسته شدن کتف او شد.

سلامت نیوز: پلیس پایتخت در جست‌وجوی مردی است که با قاپیدن کیف یک گردشگر ایتالیایی علاوه بر سرقت مبلغ زیادی دلار و یورو باعث شکسته شدن کتف او شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این حادثه ظهر سه‌شنبه گذشته در خیابان فردوسی رخ داد و یک گردشگر ایتالیایی بنام جیان کارلو لگاس در جریان سرقت کیفش توسط یک سارق به‌شدت مجروح شد. این مرد ایتالیایی درباره حادثه‌ای که برایش رخ داده بود گفت: از 2هفته قبل همراه با دوستم آنتونیو سانا که پزشک بازنشسته است برای گردش به ایران آمدم. من عاشق ایران هستم و این ششمین مرتبه است که به اینجا سفر می‌کنم.

اما فکر نمی‌کردم حادثه بدی برایم اتفاق بیفتد. من علاقه زیادی به صنایع‌دستی ایرانی دارم. آن روز رفته بودم حوالی میدان فردوسی تا صنایع‌دستی و اشیای قدیمی ببینم که ناگهان صدایی شنیدم و احساس کردم یک نفر کیفم را می‌کشد. در یک‌لحظه فقط دیدم کیفم رفت. یک موتورسوار از پشت کیفم را کشید و من روی زمین افتادم. خیلی وحشتناک بود. شوکه شده بودم. کمی روی زمین کشیده شدم تا اینکه کیفم را رها کردم و آن موتورسوار کیفم را دزدید و فرار کرد.

درحالی‌که من روی زمین افتاده بودم مردم دورم جمع شدند. پلیس هم خیلی زود آمد اما نتوانست سارق را دستگیر کند. یک نفر که زبان انگلیسی می‌دانست آمد کمکم کرد. کتفم خیلی درد داشت. او من را به بیمارستان رساند. پزشکان گفتند کتفم از 5نقطه شکسته و استخوانم له شده و باید سریع جراحی شود. اما چون باید به کشورم برگردم با رضایت خودم گفتم می‌خواهم مرخص شوم. حالا هم هیچ پولی ندارم و سفارتخانه ایتالیا پول هتل را پرداخت کرد و دوستانم در ایتالیا برایم بلیت هواپیما خریدند تا زودتر برگردم.»

این گردشگر درباره وسایلی که از او سرقت شده گفت: «من هزار دلار، 500یورو، دوربین عکاسی، تبلت و تلفن همراهم را در این ماجرا از دست دادم. می‌دانم تهران شهر بزرگی است اما آنجا دوربین مداربسته وجود دارد و پلیس می‌تواند از طریق آن سارق را دستگیر کند. من سارق را درست ندیدم. فقط می‌دانم که مرد جوانی بود.» جیان کارلو ادامه داد: در ایتالیا هم چنین چیزهایی وجود دارد. من فرهنگ ایرانی‌ها را خیلی خوب می‌شناسم. می‌دانم چقدر خونگرم و مهمان‌نواز هستند.

این اتفاق اصلا طرز فکر من را نسبت به ایران تغییر نداد. در این حادثه دیدم مردم ایران چقدر در مشکلات و حوادث کمک می‌کنند. اگر این حادثه در ایتالیا برایم اتفاق می‌افتاد، پلیس همان کاری را می‌کرد که پلیس اینجا انجام داد اما در ایتالیا دیگر کسی به من کمک نمی‌کرد اما در ایران مردم خیلی کمکم کردند. از مردم تهران خیلی تشکر می‌کنم.» گردشگر ایتالیایی که معلم ریاضی بازنشسته است، افزود: این حادثه باعث نمی‌شود که من دیگر به ایران نیایم. من باز هم به ایران سفر می‌کنم.

من بیشتر شهرهای ایران را گشته‌ام. مشهد، شیراز، اصفهان، دامغان، سمنان و... همه جای ایران را دوست دارم. پارسال وقتی دوستم به ایران سفر کرده بود و وسایلش در یک تاکسی جا ماند، وقتی رسید به هتل دید راننده تاکسی قبل از او آمده هتل و همه وسایلش را پس داده است. باورش نمی‌شد که آن راننده اینقدر درستکار باشد و شوکه شده بود. برای همین است که ایران را دوست دارم و پس از اینکه درمان شدم، باز هم به اینجا سفر خواهم کرد.براساس این گزارش با وجود اینکه جیان کارلو به‌زودی ایران را ترک می‌کند پلیس در تلاش است تا سارق را دستگیر و اموال این گردشگر ایتالیایی را به او بازگرداند.

به‌گفته کارکنان هتل محل اقامت گردشگر ایتالیایی، این نخستین بار نیست که سارقان از مسافران خارجی این هتل سرقت می‌کنند و پیش از این نیز بارها مسافران هتل هدف حمله دزدان کیف‌قاپ قرار گرفته‌اند اما با توجه به اینکه مدت سفرشان کوتاه است و باید به کشورشان برگردند، نمی‌توانند پیگیر شکایت خود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha