‌به گفته یک متخصص دندانپزشکی کودکان، شیر مادر در تکامل دندان‌های کودک نقش مهمی دارد.

سلامت نیوز: به گفته یک متخصص دندانپزشکی کودکان، شیر مادر در تکامل دندان‌های کودک نقش مهمی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهسا همتی با تاکید بر نقش شیر مادر در تکامل دندان‌های کودک، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته شیر مادر غنی از کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A،C و D است که این مواد نقش مهمی در تکامل دندانها دارند.

این متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی، پزشکی و دندانپزشکی دنیا تاکید ویژه‌ای بر خوراندن شیر مادر به کودک دارند، به مادران توصیه کرد: حتی المقدور از دادن شیرخشک به فرزندانشان خودداری کنند.

همتی با بیان اینکه مواد موجود در ترکیب شیرخشک باعث اسیدی شدن محیط دهان می شود، افزود: شیرخشک زمینه‌های حل شدن مینای دندان را بوجود می آورد و سبب ایجاد پوسیدگی‌های دندانی می شود.

این مدرس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در گذشته این اعتقاد وجود داشت که شیر مادر خاصیت پوسیدگی زایی دارد، گفت: نتایج حاصل از پژوهش‌ها حاکی از این واقعیت است که شیر مادر نه تنها خاصیت پوسیدگی زایی ندارد، بلکه نقش مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های شیری کودک دارد.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی دنیا مصرف شیر مادر به همراه مکمل‌های غذایی را در سنین شش تا 12 ماهگی توصیه می‌کنند، ضمن اینکه مصرف شیر مادر به تنهایی تا سن شش ماهگی مورد تاکید این مراکز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha