در بازرسی یکی از مجالس صوفیه، بیش از 800 قرص روانگردان کشف شد که برای تهیه ترکیبات خلسه‌آور مورد استفاده قرار می‌گرفت تا جوانان بیشتری جذب فرقه‌ شوند.

سلامت نیوز:در بازرسی یکی از مجالس صوفیه، بیش از 800 قرص روانگردان کشف شد که برای تهیه ترکیبات خلسه‌آور مورد استفاده قرار می‌گرفت تا جوانان بیشتری جذب فرقه‌ شوند.

صوفیان بنا به مقتضیات زمانی خود به روش‌های جدید روی آورده‌اند و در مجالس جدید خود به جای استفاده از شیوه‌های قدیمی که هنوز مورد استفاده نسل‌های قدیمی آنهاست، برای جذب جوانان از مواد مخدر صنعتی و ترکیبات آمفتامین که به مواد مختلف گیاهی آغشته شده است برای جذب مریدان نسل جوان خود استفاده می‌کنند.

از جمله عوارض جسمانی مصرف آمفتامین‌ها می‌توان به افزایش ضربان قلب و فشار خون، خشکی دهان، تعریق، افزایش انرژی، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ و بی‌خوابی اشاره کرد.

از جمله عوارض روانی آن نیز احساس سرخوشی، احساس قدرت، افزایش توانایی تمرکز، نوسانات خلقی، برآشفتگی و تحریک‌پذیری است.

مصرف مداوم آمفتامین‌ها منجر به ایجاد تحمل و وابستگی می‌شود. به نحوی که با قطع ناگهانی آنها علائمی همچون تحریک‌پذیری، گرسنگی شدید، اختلال خواب و افسردگی حاد بروز خواهد کرد و در مصارف طولانی مدت، امکان بروز حالات جنون شبیه به اسکیزوفرنی وجود دارد.

چندی بیش در بازرسی از یکی از این مجالس بیش از 800 قرص روانگردان کشف شده است که جهت تهیه ترکیبات خلسه آور برای افراد جوان و ناآگاه که جذب این فرقه‌ها شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha