مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی(محك) تاکید کرد: كودكان محك در هر شرایطی اعم از جنگ، صلح، بحرانهای اقتصادی و از همه مهمتر در شرایط تحریم، نیازمند تداوم حمایتهای انسانهای نیك اندیش هستند.

سلامت نیوز: مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی(محك) تاکید کرد: كودكان محك در هر شرایطی اعم از جنگ، صلح، بحرانهای اقتصادی و از همه مهمتر در شرایط تحریم، نیازمند تداوم حمایتهای انسانهای نیك اندیش هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،نخستین كنگره بین المللی آنكولوژی كودكان همزمان با اولین سالگرد درگذشت استاد فرزانه پروفسور پروانه وثوق رئیس فقید هیئت امنای محك، سرپرست علمی پزشکان بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک و یكی از بنیانگذاران علم نوین آنكولوژی كودكان در ایران، 25 اردیبهشت 93 در موسسه خیریه محك برگزار شد.

در این كنگره كه با همكاری انجمن خون و سرطان كودكان ایران و انجمن خون و سرطان آلمان و با هدف ارتقاء دانش تخصصی متخصصان سرطان كودكان و به اشتراك گذاشتن یافته‌های نوین در درمان سرطان مطابق با استانداردهای روز جهان برگزار شده است، تعداد زیادی از اساتید و متخصصان خون و آنکولوژی از سراسر ایران و همچنین 11 پزشك از برجسته‌ترین متخصصان علم خون و آنكولوژی كودكان به عنوان سخنران از کشورهای دیگر گرد هم آمده‌اند تا در مسیر ارتقای ارائه خدمات تخصصی درمانی به کودکان مبتلا به سرطان گام بردارند.

دکتر اورسلا کروتزیک، دکتر کریستینا پیترز، دكتر دِرک رینهارت، دکتر تئودور ژیرنسکی، دكتر آندرا بیوندی، دکتر ژاکلین کلوس، دکتر مینولف سوتروپ، دکتر ادیل اُبِرلین، دکتر ریتا بایر، دکتر مونیکا فوخرِر، دکتر راویندرانات یاداناپودی متخصصصانی هستند که از کشورهای آلمان، هلند، امریکا، ایتالیا، فرانسه و اتریش برای حضور در این کنگره مهمان ایران شده‌اند. همچنین تعداد دیگری از متخصصان داخلی برای حضور در این كنگره و بهره‌مندی از به روزترین یافته‌های علمی در زمینه آنكولوژی كودكان به ایران آمده‌اند.

در بخش اول مراسم که به افتتاحیه این کنگره سه روزه اختصاص داشت و با حضور مهمانانی چون دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ایران و دکتر اردشیر قوام زاده فوق تخصص خون و سرطان برگزار شد، ابتدا دکتر مردآویژ آل بویه عضو هیأت امنا و رئیس کنگره ضمن خیرمقدم به حاضران یاد و خاطره دکتر پروفسور پروانه وثوق و خدمات ارزشمند ایشان به کودکان مبتلا به سرطان را گرامی داشت.

مهندس آراسب احمدیان مدیر عامل موسسه خیریه محك ضمن سپاس از پزشكان و متخصصانی كه برگزاری این كنگره با حضور و همت آنان شکل گرفته، به معرفی خدمات محك به كودكان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان پرداخت و گزارشی از عملکرد این سازمان مردم نهاد و دستاوردهای ملی و بین المللی آن ارائه کرد.

با توجه به حضور مهمانان بین المللی كه اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه آنكولوژی كودكان هستند، مدیر عامل محك به این نكته مهم اشاره نمود كه كودكان محك در هر شرایطی اعم از جنگ، صلح، بحرانهای اقتصادی و از همه مهمتر در شرایط تحریم، نیازمند تداوم حمایت انسانهای نیك اندیش هستند.

در ادامه اساتید و متخصصان داخلی و خارجی پیرامون محورهای کنگره در زمینه سرطان خون (MDS. ALL. AML. CML)، پیوند سلولهای بنیادی خون در سرطان‌های ‌هماتوپوئتیك كودكان و طب درد و تسكینی در سرطان‌های بدخیم كودكان به ارائه سخنرانی علمی پرداختند.

نخستین كنگره بین‌المللی آنكولوژی كودكان تا 27 اردیبهشت در بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha