یک کشتی که حامل بیش از 300 تن از مردان و زنان و کودکان بنگلادشی بود، در چند کیلومتری پایتخت این کشور در یک رودخانه واژگون شد و صدها تن از سرنشینان به قعر آب فرو رفتند.

سلامت نیوز: یک کشتی که حامل بیش از 300 تن از مردان و زنان و کودکان بنگلادشی بود، در چند کیلومتری پایتخت این کشور در یک رودخانه واژگون شد و صدها تن از سرنشینان به قعر آب فرو رفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، امدادگران تا دیروز توانستند اجساد 12 نفر از این غرق شدگان را از آب بیرون بیاورند و جست‌وجو برای یافتن بقیه ناپدید شدگان توسط غواصان امدادگر ادامه دارد.

آمار دقیق مسافران این کشتی مشخص نیست اما طبق گفته شاهدان و نجات یافتگان بیش از 300 نفر سوار این کشتی بوده‌اند که امدادگران تاکنون توانسته‌اند بیش از یکصد نفر را زنده از آب نجات دهند.

علت غرق کشتی وقوع توفان شدید گزارش شده است. با توجه به موقعیت غرق شدن این کشتی- در منطقه‌ای در 50 کیلومتری جنوب داکا- نخستین قایق نجات پس از سه ساعت به محل واقعه رسیده است.

به‌گفته امدادگران بسیاری از مسافران به‌رغم شرایط بد جوی و تلاطم آب شناکنان خود را به ساحل رسانده بودند اما دیگر سرنشینان کشتی- که در میان آنها تعداد زیادی زن و کودک وجود داشت- به زیر آب فرو رفته‌اند.

غرق کشتی‌های مسافری بنگلادش با توجه به غیر استاندارد بودن آنها هر ساله تلفات زیادی می‌گیرد و به‌دلیل فقیر بودن این کشور برای حل این مشکل تابه حال اقدامی صورت نگرفته است.

یکی از نجات یافتگان از کشتی غرق شده در نزدیکی داکا می‌گوید: تلاطم آب خیلی زیاد بود، ما از کاپیتان خواستیم به سمت ساحل برود و لنگر بیندازد اما او با سرسختی راه را ادامه داد و باعث بروز این فاجعه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha