شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1121

دانشمندان در حال تحقیق بر روی یک نوع باكتری هستند كه شباهت زیادی به میكروب هایی دارد كه بیماری های قانقاریا، كزاز و مسمومیت غذایی را ایجاد می كنند و امید می رود با آن سرطان را درمان كرد.

درمان سرطان با باكتری شبیه به میكروب ها
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری نیوكرالا، پژوهشگران از باكتری "كلوستریدیوم نووی - ان تی" برای آزاد كردن داروهای ضد سرطان پس از رسیدن به تومور سرطانی استفاده كرده اند.
بنابر گزارش مجله ساینس، آزمایش های اولیه بر روی موش ها امیدوار كننده بود و پژوهشگران اطمینان زیادی دارند كه به این طریق بتوانند شمار زیادی از سرطان ها را درمان كنند.
همچنین باكتری ها، یا حداقل پروئتین هایشان ممكن است تبدیل به تازه ترین ابزار دانشمندان در مبارزه با سرطان شوند. در راهكار جدید از برخی ویژگی های منحصر به فرد تومورها و كلوستریدیوم استفاده شده است.
این گزارش حاكی است: تومورهای سرطانی به علت خون رسانی ناقص نسبتا اكسیژن كمی دارند و باكتری كلستریدیوم نیز نیاز زیادی به اكسیژن ندارد و می تواند داروهای ضد سرطان را به تومور رسانده و با سرعت بیشتری آنها را تجزیه كند.
یادآور می شود: در بسیاری از موش هایی كه به این روش درمان شدند، فقط با یك دوز سرطان به صورت كامل در آن ها ریشه كن شد و داروها را به خوبی تحمل كرده و عوارض جانبی پدید نیامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha