شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 112100

نتایج یک بررسی جدید نشان داد کمربند ایمنی و کیسه هوای تعبیه شده در خودروها نه تنها از سر و قفسه سینه سرنشینان بلکه حتی از کلیه‌های آنان نیز به هنگام وقوع تصادف مراقبت می‌کند.

کمربند ایمنی محافظ کلیه‌ها در تصادفات رانندگی

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی جدید نشان داد کمربند ایمنی و کیسه هوای تعبیه شده در خودروها نه تنها از سر و قفسه سینه سرنشینان بلکه حتی از کلیه‌های آنان نیز به هنگام وقوع تصادف مراقبت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان در بررسی‌ از شدت آسیب‌های پس از تصادفات رانندگی دریافتند افرادی که در لحظه وقوع سانحه کمربند ایمنی خود را بسته بودند و خودروی آنها نیز به کیسه هوا مجهز بوده،‌ پس از حادثه کلیه‌هایشان خیلی کمتر آسیب‌ دیده و تحت عمل جراحی کلیه قرار نگرفته‌اند.

دکتر «مارک جورلین» از مرکز درمانی «لانگون» در نیویورک گفت:‌ این بررسی شواهد دیگری را در تایید نقش این تجهیزات در حفظ سلامت سرنشینان خودرو به هنگام وقوع سوانح رانندگی ارائه می‌کند. کمربندهای ایمنی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شدت برخورد خودرو را در ناحیه لگن و قفسه سینه پخش کند و کیسه هوا برای کاستن از شدت برخورد بدن و خودرو طراحی شده است.

در این بررسی کارشناسان اطلاعات مرتبط با 287 هزار و 174 سانحه رانندگی را که در فاصله سال‌های 2010 تا 2011 میلادی رخ داده بودند بازبینی کردند که در میان آنها 2580 مورد آسیب‌دیدگی‌ها از ناحیه کلیه‌ها بوده است. این کارشناسان دریافتند زمانی که کیسه‌ هوا و کمربند ایمنی با یکدیگر استفاده می‌شوند خطر آسیب‌دیدگی جدی کلیه‌ها در تصادفات تا 23 درصد کاهش می‌یابد. همچنین احتمال آنکه فرد آسیب‌دیده به عمل جراحی کلیه نیاز پیدا کند به نصف می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha