معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با وزارت بهداشت کمیته‌ای تشکیل دادیم تا برنامه درسی ویژه بهداشت مدارس را داشته باشیم، گفت: ۱۰۰ پایگاه رصد ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان در کشور فعالیت می‌کند.

سلامت نیوز: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با وزارت بهداشت کمیته‌ای تشکیل دادیم تا برنامه درسی ویژه بهداشت مدارس را داشته باشیم، گفت: ۱۰۰ پایگاه رصد ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان در کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهرزاد حمیدی در خصوص برنامه‌های این معاونت برای رفع کمبود مراقبین بهداشت مدارس، اظهار داشت: با کمبود مراقبین بهداشت مدارس روبه‌رو هستیم و تلاش کردیم که در دانشگاه فرهنگیان برنامه درسی آن شکل گیرد و با وزارت بهداشت نیز کمیته‌ای تشکیل دادیم تا برنامه درسی ویژه بهداشت مدارس را داشته باشیم.

حمیدی در خصوص برنامه‌های مربوط به ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان، یادآور شد: قریب 100 پایگاه رصد ناهنجاری‌های قامتی در کشور داریم و برای معلمان تربیت بدنی مدارس نیز دوره‌های آموزشی گذاشته‌ایم که این معلمان با حرکات اصلاحی آشنا هستند و اگر دانش‌آموزانی را مشاهده کردند که دچار ناهنجاری قامتی است به این پایگاه‌ها ارجاع دهند تا مورد حمایت و راهنمایی قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: گروهی در اداره دفتر تربیت بدنی فعالیت‌های ورزشی از بین 8 گروهی که فعالیت می‌کند، وجود دارد که دارای رئیس گروه و کارشناسانی  است و در ارتباط با ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان فعالیت کرده و طرح‌ها و برنامه‌ها را به مدارس کشور ارجاع می‌دهند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha