رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه موضوع اعتیاد ارتباط مستقیم با رفتارهای پرخطر و افزایش آمار ابتلا به ایدز و اعتیاد دارد، گفت: یونیسف با سازمان جوانان هلال احمر در رابطه با پیشگیری اجتماعی از اعتیاد همکاری خواهد داشت.

سلامت نیوز: رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه موضوع اعتیاد ارتباط مستقیم با رفتارهای پرخطر و افزایش آمار ابتلا به ایدز و اعتیاد دارد، گفت: یونیسف با سازمان جوانان هلال احمر در رابطه با پیشگیری اجتماعی از اعتیاد همکاری خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، وحید قبادی دانا در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گفت: پروژه‌ای در رابطه با پیشگیری اجتماعی از اعتیاد با همکاری یونیسف خواهیم داشت که بر اساس آن، فعالیت‌هایی در زمینه کاهش رفتارهای پر خطر جامعه انجام می‌گیرد.

وی یکی از فعالیت‌های این سازمان جهت پیشگیری از اعتیاد در جامعه را آموزش به جوانان و یادگیری تکنیک‌های نه گفتن عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها علاوه بر آگاهی جوانان در مقوله اعتیاد، قدرت نه گفتن در زمانی که یکی از دوستان به آنها پیشنهاد حداقل یکبار استفاده از مواد مخدر را می دهند، می‌آموزد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: سال گذشته در پنج استان با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارگاه‌هایی را در رابطه با آموزش به جوانان جهت پیشگیری اجتماعی مبارزه با مواد مخدر برگزار کردیم و در سال‌جاری نیز با اختصاص بودجه بیشتری به این امر، همکاری‌های خود را با ستاد گسترش می دهیم.

قبادی دانا ادامه داد: این کارگاه‌ها بیشتر در استان‌هایی که کمتر از ارائه خدمات آموزشی پیشگیری از اعتیاد برخور دارند، همچون استان‌های فارس و کرمان برگزار شد و در سال 93 نیز اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان در راستای پیشگیری اجتماعی از اعتیاد در سازمان جوانان پیش بینی شده و محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: توسعه ارائه آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد از طریق کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و کانون جوانان آزاد در شهرها در حال ساماندهی است و توسعه آموزش در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در پروژه‌های کاری این سازمان معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha