عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع و افزایش قیمت داروها باعث شده که در بیمارستان ها به داروهای خارجی روی آورند که این موضوع اثرات منفی به دنبال دارد.

قیمت دارو طبق قول رییس جمهور باید 15درصد کاسته شود/ مشکلات گمرکی یکی از مشکلات ورود دارو به کشور

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع و افزایش قیمت داروها باعث شده که در بیمارستان ها به داروهای خارجی روی آورند که این موضوع اثرات منفی به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مراد هاشم زهی در ارتباط با مشکلات دارو در کشور، گفت: مشکل اصلی دارو در کشور ما، بحث گرانی آن ها است که در حقیقت تمام داروها تحت پوشش بیمه نیستند.

وی افزود: اگرچه وزیر بهداشت اقداماتی در راستای حل مشکلات دارویی در کشور انجام داده اما ساختار بیمه نیز باید داروهای گران به خصوص داروهای صعب العلاج را تحت پوشش قرار دهد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور کاهش قیمت داروهای وارداتی را قول داده اند، ادامه داد: طی صحبت های وی باید با حمایت و برنامه مدون 15 درصد قیمت های داروها کاهش و این موضوع در کشور محقق شود.

وی بیان کرد: قیمت های دارو سیر فزاینده دارند و دولت باید برنامه ای در جهت کاهش قیمت داشته و با اطمینان آن را اجرا کند.

هاشم زهی عنوان کرد: در ارتباط با آمار واردات و صادرات دارو بحثی در کمیسون نشده اما باید تولیدات در کشور حمایت شوند تا به نسبت این تولیدات واردات نیز انجام پذیرد.

وی درباره مشکلات ورود مواد اولیه به کشور، تصریح کرد: واردکنندگان دارو در این باره به ما مراجعه ای نکرده اند اما ممکن است علت این مشکلات، مسائل گمرکی و یا قیمت دلار و ارز باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریمات، دولت جدید باید تدابیری داشته باشد تا این مسائل را کم رنگ تر کرده و مشکلات کمبود دارو برای بیماران سرطانی و صعب العلاج حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha