معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کادر بهداشتی و درمانی افزایش بیش از ۱۰۰درصدی دریافتی پزشکانی که در مناطق محروم ماندگار می شوند، خبر داد.

سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کادر بهداشتی و درمانی افزایش بیش از ۱۰۰درصدی دریافتی پزشکانی که در مناطق محروم ماندگار می شوند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی  گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت برای بهبود کیفیت و کمیت خدمات کارکنان بخش بهداشت و درمان انجام می دهد، افزایش حقوق کارکنان و مهمتر از آن پرداخت به موقع و با کمترین زمان تأخیر حقوق و مزایای آنان است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سالهای گذشته به علت بی‌توجهی به بخش سلامت و در اولویت نبودن این بخش حقوق، مزایا و کارانه کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی با تأخیر طولانی و گاه با 20 ماه تأخیر پرداخت می‌شد و این مسئله باعث نارضایتی، کاهش انگیزه کاری و افت کیفیت خدمات می شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: اولین اقدام وزارت بهداشت برای افزایش انگیره کاری در کارکنان نظام سلامت اعم از پزشک، پرستار، کارشناس رادیولوژی و ‌آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و همه فعالان بخش های پیراپزشکی این است که معوقات آنها که تا 20 ماه در پرداخت آنها تأخیر وجود داشت، پرداخت شود.

حریرچی ادامه داد: اکنون زمان پرداخت مطالبات کادر پزشکی نسبت به گذشته بسیار کوتاه تر شده، در مورد آن بخش از مطالبات که به وزارت بهداشت مربوط می شود فاصله آ‌خرین معوقات به 1 تا حداکثر 6ماه کاهش یافته است اما آنچه مربوط به بیمه‌ها و درآمد اختصاصی مراکز درمانی است گر چه نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز با تأخیر بیشتری نسبت به پرداختهای وزارت بهداشت مواجه است و بین 2 تا 9 ماه فاصله در پرداختها وجود دارد.

وی گفت:‌ اقدام دیگر وزارت بهداشت برای بهبود کیفیت خدمات این بود که علاوه بر افزایش 20 درصدی حقوق پرسنل با استفاده از اعتبارات جدید هدفمندی یارانه ها افزایش بیشتری برای حقوق کارکنان بخش سلامت اعمال می شود به طوری که متوسط افزایش حقوق این کارکنان اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشکان بین 30 تا 40 درصد در سال جاری خواهد بود.

وی افزود: البته با توجه به نیاز شدید مناطق محروم و فاقد پزشک، به پزشک و برای ایجاد انگیزه حضور پزشکان برای استقرار و ماندگاری در این مناطق، حقوق و دریافتی پزشکانی که به مناطق محروم بروند حدود 2 برابر می شود و بیش از 100 درصد افزایش پرداختی به این پزشکان اعمال می‌شود.

وی گفت: در گذشته گاهی برخی پزشکانی که به مناطق محروم و روستاها می‌رفتند و در هفته 2 تا 3 بار شیفت شبکاری داشتند، حدود 1.4 میلیون تومان بود که اصلاً عادلانه نبود و این میزان قطعاً اصلاح می‌شود و افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا طهماسبی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    5 0
    سلام بنده متخصص زنان وشاغل در یکی از شهرستانهای استان کرمان هستم حدود یک سال است که در مرخصی بدون حقوق هستم بنده از 3 سال قبل پرکیس واز 6سال قبل حق انکالی که تمام وقت هم بوده ام نگرفته ام .بنده که هیچ کدام از این وعده ها را باور ندارم.ایا هر کس جای بنده باشد دیگر به منطقه محروم می رود؟
    • بهروز آهنگری ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      18 1
      بسمه تعالی ضمن عرض سلام و تشکر از تمتامی عزیزانی که در اجرای تحول نظام سلامت زحمت میکشند می خواستم یک نکته ا ی را به حضمورتان عرض کنم با توجه به اینکه اجرای برنامه های سلامت در شهرها وروستاها در قلب تیمهای سلامت اجرا میشو د و در این تیم پزشکان، ماماها، کارشناسان بهداشت و مربیان و بهورزان نیز متحمل زحماتی زیادی میشوند . لذا هر گونه افزایش حقوق و مزایا باید متناسب با اعضای تیم سلامت باشد در صوذتی که تنها حقوق پزشکان در این برنامه افزایش یافته و این امر باعث افت شدید انگیزه کاری کارشناسان سیستم سلامت شده لذا استدعا دارم در خصوص افزایش حقوق و مزایای کارشناسان نیز بذل و عنایت گردد .
  • صفدر ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    16 1
    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت وزیر پرکار مثل اینکه شعار بهداشت مقدم بر درمان است برعکس شده چرا به فکر افزایش حقوق پرسنل بهداشت وبهورزان مراکز روستایی نیستید .لطفا به فکر این گروه زحمتکش هم باشید ما هم در این طرح سهیم هستیم
  • مرضیه پورقاز ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    4 3
    باسلام بنده ازکارشناسان بهداشتی شاغل دریکی ازمراکزروستایی میباشم؛که 6روزهفته و بمدت 42ساعت درهفته مشغول به خدمت میباشم.بااجرای نظام نوین تحول سلامت وافزایش چندبرابری حقوق پزشکان عملابارکاری کاردانها وکارشناس بهداشت وبهورزان محترم چندبرابرشده وهیچ انگیزه کاری مثبت ولوافزایش حقوق برایمان ایجادنشده است.ازنظرمن وهمکارانمان آیاکارماکه دربخش بهداشت هستیم واولویت پیشگیری بردرمان وجود دارددرمقابل کارپرستاران وپیراپزشکان انقدربیهوده وبی ارزش هست که هیچ توجهی درجهت رفاه مالی واجتماعیمان انجام نمیشودوقدری به ماکم لطفی میشود.
  • باران ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    امیدوارم وعده سرخرمن نباشه و هر چه سریعتر این افزایش حقوق کادر بهداشت عملی شود و جدا از افزایش سال جدید باشه