در مناظره برسر «واردات بنزین» که نماینده پتروشیمی‌ها که یک طرف اصلی دعوا بود، به دلایلی که مشخص نیست، موفق به حضور نشد، ادعای آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به دلیل آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها تائید نشد

سلامت نیوزدر مناظره برسر «واردات بنزین» که نماینده پتروشیمی‌ها که یک طرف اصلی دعوا بود، به دلایلی که مشخص نیست، موفق به حضور نشد، ادعای آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به دلیل آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها تائید نشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشحال هستم به عنوان سربازی کوچک در این کشور خدمت می‌کنم گفت: از اینکه مناظره تداعی کند که ما طرفدار وابستگی کشور به واردات بنزین هستیم اعلام مخالفت می کنم.

موید حسینی‌صدر، با بیان اینکه در کشور ما دو برابر استاندارد جهانی انرژی مصرف می شود افزود: در این کشور سالانه 100 میلیارد دلار انرژی بی رویه می‌سوزد و هدر می رود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌ها تولید، تأمین و توزیع فرآورده‌های هیدروکربوری مایع را بر عهده دارد گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مجموع یکسری شرکت‌های پالایشی، خط لوله و مخابرات و شرکت پخش برای توزیع فرآورده‌های نفتی است.

شاهرخ خسروانی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون و 850 هزار بشکه نفت خام در کشور تصفیه می‌شود گفت: به طور میانگین تولید روزانه بنزین کشور 61 میلیون لیتر است که نسبت به سال گذشته 5 میلیون لیتر افزایش داشته است.

در سال 92 مصرف روزانه کشور 68 میلیون لیتر بود که برای تأمین مابه‌التفاوت این میزان با کار کارشناسی انجام شده و تائید وزیر نفت و همچنین اخذ مصوبه دولت مقرر شد بنزین را وارد کشور کنیم.رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در این مناظره گفت: همان‌طور که می‌دانید بحث کیفیت هوا و آلودگی آن یکی از اصلی ترین اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است.

یوسف رشیدی افزود: طی سال‌های 2012 و 2013 میلادی آژانس بین المللی تحقیقات سرطان دو گزارش بسیار معتبر را منتشر کرد که در هردوی این گزارش‌ها اشاره شده آلودگی هوا و دود گوگرد سرطان‌زا هستند.او اضافه کرد: از سوی دیگر گزارش‌های کشورهای مختلف و آمار نشان می‌دهد که مرگ و میر براثر ذرات معلق در کشور ما آمار تکان دهنده‌ای دارد.

رشیدی افزود: به همین دلیل ما تمرکز ویژه‌ای روی بحث آلودگی هوا، سوخت و عوامل و المان‌های اصلی آن داریم.به گفته او طی سالهای گذشته متأسفانه ما تعداد روزهای ناسالم زیادی را در کشور داشتیم.او با بیان اینکه در سال گذشته ما 160 روز ناسالم در کشور داشتیم اضافه کرد: همچنین در سال 92 ما سه روز شرایط پاک داشتیم و مابقی را در شرایط سالم به سر بردیم.

رنجبر مدیر گروه انرژی شبکه تحلیلگران فناوری در ادامه مناظره تلویزیونی دیروز که به موضوع واردات بنزین می پرداخت با اشاره به اینکه برای بررسی بهتر موضوع این برنامه باید تاریخ مصرف بنزین را در کشور مورد بررسی قرار دهیم، اظهارداشت: به رغم وجود نفت خام در کشور باید بگویم ما از همان 5 سال نخست انقلاب اسلامی تا کنون به واردات بنزین پرداخته ایم.

 پویا رنجبر با اشاره به اینکه حجم واردات بنزین در سال 85 حدود 40 درصد بوده است، افزود: متأسفانه به خاطر تفکرات برخی از افراد در پالایشگاه ها و وزارت نفت به جای ایمن سازی و تولید بنزین به واردات این محصول مشغول شده ایم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha