شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 112130

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به طرح اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج گفت:بررسی این طرح در دستور کار قرار دارد که بزودی آغاز می شود.

آخرین وضعیت طرح اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به طرح اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج گفت:بررسی این طرح در دستور کار قرار دارد که بزودی آغاز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عابد فتاحی درخصوص آخرین وضعیت طرح مشاوره قبل از ازدواج گفت: درباره مساله ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج بحث هایی در کمیسیون های بهداشت و اجتماعی مطرح شده اما نتیجه ای در بر نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در رابطه با امر ازدواج با توجه به گسستگی های امروزی شخصیت در جوانان و افزایش سطح طلاق حساسیت ویژه ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساختار خانواده باید با ازدواج های صحیح و قابل اطمینان شکل بگیرد که در راستای شکل گیری خانواده باید به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج نیز توجه شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وجود مراکزی که جوانان را پیش از تشکیل زندگی آگاه کند، ضرورت دارد، اظهار داشت: ما همواره شعار ازدواج سالم را می دهیم در حالی که هر روز آمار بر آمار طلاق افزوده می شود و طبق آماری که اعلام شده بیشترین طلاق ها در پنج سال اول زندگی انجام می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: هزینه‌ های بالای مشاوره ازدواج باعث شده تا بسیاری از جوانان نتوانند از این خدمات استفاده کنند یکی از مواردی که در طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج مطرح است، بیمه شدن خدمات مشاوره ازدواج و اجباری شدن آن است تا به عنوان بسته حمایتی ارائه شود و در نهایت موجب کاهش آمار طلاق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha