شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

یک روانپزشک با بیان کندی ‌روانی‌ به عنوان یکی از علائم شایع در بیماران مبتلا به افسردگی شدید، استفاده از داروهای ضد افسردگی و شوک برقی را در درمان این علامت موثر عنوان کرد.

سلامت نیوز: یک روانپزشک با بیان کندی ‌روانی‌ به عنوان یکی از علائم شایع در بیماران مبتلا به افسردگی شدید، استفاده از داروهای ضد افسردگی و شوک برقی را در درمان این علامت موثر عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فربد فدایی با اشاره به کندی روانی‌حرکت به عنوان یکی از علائم شایع در اختلالات افسردگی شدید اظهار داشت: کندی روانی‌حرکتی عبارت است از کاهش سرعت فرد در اعمال حرکتی از جمله صحبت کردن، طوری که از دید ناظر بیرونی، رفتار و گفتار فرد کند و آهسته است و پاسخ او همراه با مکث و توقف طولانی همراه است.

این روانپزشک ادامه داد: در افسردگی‌های شدید، بعضی اختلالات روانپزشکی که به علت نارسایی در مغز است، همچنین عوارض جانبی برخی مواد شیمیایی و داروها کندی روانی‌حرکتی دیده می‌شود که از نشانه‌ها و فوریت‌های روانپزشکی است و نیاز به مراجعه دارد، زیرا می‌تواند حکایت از مسمومیت یا ضایعه مغزی باشد.

وی ادامه داد: در هر یک از مواردی که ذکر شد، درمان زمینه‌ای می‌تواند کندی روانی‌حرکتی را برطرف کند، مثلاً در کندی ناشی از افسردگی، استفاده از داروهای ضد افسردگی یا شوک برقی سریع، مشکل را حل می‌کند.

فدایی درباره تلقی عموم نسبت به الکتروشوک گفت: استفاده از شوک برقی در افسردگی‌های شدید و برخی انواع اختلالات روانپریشی نجات‌بخش زندگی است و هر درمانی که پزشک توصیه می‌کند، مسئولیتش را نیز برعهده می‌گیرد.

وی افزود: مکانیزم اثر الکتروشوک بر بیماران با تأثیر بر ناقل‌های عصب‌رسانه است، این ناقل‌ها رابط بین سلول‌های عصبی هستند که الکتروشوک تأثیر متعادل‌کننده بر روی آنها دارد.

این روانپزشک با بیان تأثیر شدت کندی روانی‌حرکتی و مداخلات درمانی گفت: معمولاً کندی روانی‌ حرکت محسوس و ناگهانی، نشان‌دهنده اورژانس روانپزشکی است و تشخیص آن آسان است.

این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد: کندی روانی‌حرکتی تدریجی است، اما گاهی مسمومیت یا ضایعه مغزی می‌تواند به کندی روانی‌حرکتی ناگهانی موقع رانندگی منجر شود که این مورد نیز جزو فوریت‌های روانپزشکی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha