رییس جمهور با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در حوزه سلامت عنوان کرد:دارو در کشور ما اگر بخواهد درست مصرف شود و نسخه پزشک درست نوشته شود و داروهای اضافه نوشته نشود، باید نسخه‌ها در یک شبکه اطلاعاتی بیاید تا ببینیم چقدر دارو مصرف می‌شود، چه دارویی بیشتر مصرف شده است و از یک نسخه چند بار استفاده شده است.

لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت

سلامت نیوز: رییس جمهور با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه سلامت عنوان کرد:دارو در کشور ما اگر بخواهد درست مصرف شود و - با عذرخواهی از برخی پزشکان - نسخه پزشک درست نوشته شود و داروهای اضافه نوشته نشود، باید نسخه‌ها در یک شبکه اطلاعاتی بیاید تا ببینیم چقدر دارو مصرف می‌شود، چه دارویی بیشتر مصرف شده است و از یک نسخه چند بار استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبریک روز ارتباطات و اطلاعات به خانواده بزرگ این صنعت اظهار کرد: ما همه باید تلاش کنیم که کشور ان‌شاءالله در زمینه این صنعت به خودکفایی برسد.

 وی در بخشی از صحبت‌های خود به اقدامات دولت در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه در صدد هستیم که ان‌شاءالله باری را از روی دوش مردم برداریم و فناوری اطلاعات و ارتباطات در این عرصه مهم است.

روحانی افزود: دارو در کشور ما اگر بخواهد درست مصرف شود و - با عذرخواهی از برخی پزشکان - نسخه پزشک درست نوشته شود و داروهای اضافه نوشته نشود، باید نسخه‌ها در یک شبکه اطلاعاتی بیاید تا ببینیم چقدر دارو مصرف می‌شود، چه دارویی بیشتر مصرف شده است و از یک نسخه چند بار استفاده شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "این کار در شفافیت امور و دقیق‌تر شدن کار پزشکان مؤثر است"، گفت: اگر ما می‌خواهیم سوابق سلامتی یک انسان را داشته باشیم، باید کارتی را تهیه کنیم که با استفاده از آن کارت وقتی بیمار به بیمارستان یا دکتر مراجعه می‌کند، تمام شناسنامه درمانی او روی صفحه بیاید بدون اینکه لازم باشد خود بیمار به حافظه‌اش فشار بیاورد و از سوی دیگر خود پزشک نیز می‌تواند ببیند وضعیت بیمار به چه شکل است و همه این‌ها با این فناوری امکان‌پذیر است.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر رئیس‌جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و تعداد دیگری از مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha