شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 112145

خود مراقبتی در تغذیه یعنی اینکه ما بر اساس اعتدال و تنوع از چهار گروه مواد غذایی استفاده کنیم.

آش را با نان بخورید

سلامت نیوز: خود مراقبتی در تغذیه یعنی اینکه ما بر اساس اعتدال و تنوع از چهار گروه مواد غذایی استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در برنامه «سفره ایرانی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه آش ها در ایران بسیار متنوع هستند، گفت: حُسن آش این است که می توانیم از گروه های مختلف غذایی در آن بهره مند شویم، به ویژه آش دوغ که ما از گروه لبنیات نیز در آن استفاده می کنیم.

ما نیازمند این هستیم تا در برنامه غذایی خود، لبنیات را در حد تعادل داشته باشیم. برای کسانی که به خوردن شیر عادت ندارند، مصرف آش دوغ توصیه می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: آش ها هم سبزیجات، غلات، حبوبات، گوشت و همچنین گاهی وقت ها دوغ دارند. بدین ترتیب یک مجموعه غذایی کامل درست می کنند. بهتر است آش را با مقداری نان بخورید؛ چرا که آش حجیم است و وقتی با نان می خورید تقریباً انرژی کافی را با حجم کمتری به دست می آورید.

کیمیاگر در ادامه اظهارکرد: خود مراقبتی یعنی ما نیازهای بدن خود را بشناسیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم و غذاهایمان را تنظیم نمایئم. خود مراقبتی در تغذیه یعنی اینکه ما بر اساس اعتدال و تنوع از چهار گروه غذایی استفاده کنیم.

وی در ادامه رب انار را یکی از چاشنی های خاص ایرانیان دانست و گفت: امروزه جهان به تاثیرات انار پی برده است و در بین چاشنی ها آن هایی که پر نمک هستند، باید کمتر مورد استفاده قرار بگبرند. بهترین چاشنی ها در خود مراقبتی آبلیمو، آب نارنج، سرکه، رب انار و ... است.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: خود مراقبتی یعنی ما جلوی وررد مواد مزاحم را به بدن بگیریم که شناخت آن بسیار آسان است.

گفتنی است برنامه «سفره ایرانی» کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری شبکه رادیویی سلامت است که چهارشنبه هر هفته از ساعت 11:05 به مدت 40 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha