شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 112154

کارشناسان برزیلی یک سیستم هشدار اولیه طراحی کرده‌اند که به مقامات این کشور در مورد خطر شیوع تب دانگ در طول برگزاری مسابقات جام جهانی هشدار می‌دهد.

سلامت نیوز: کارشناسان برزیلی یک سیستم هشدار اولیه طراحی کرده‌اند که به مقامات این کشور در مورد خطر شیوع تب دانگ در طول برگزاری مسابقات جام جهانی هشدار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در یک بررسی جدید که در مجله بیماری‌های عفونی «لانست» منتشر شد، کارشناسان سلامت برزیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونی ناشی از پشه را در این کشور ارزیابی کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که حدود یک میلیون هوادار فوتبال به 12 شهر مختلفِ میزبان بازی‌های جام جهانی برزیل سفر کنند. در فاصله سال‌های 2000 تا 2013 میلادی برزیل نسبت به دیگر نقاط جهان بیشترین موارد ابتلا به تب دانگ را داشته که شمار مبتلایان به آن به بیش از هفت میلیون نفر رسیده است.

تب دانگ بیماری ویروسی است که از طریق پشه بین انسان‌ها منتقل می‌شود. تب دانگ می‌تواند زندگی فرد مبتلا را به طور جدی تهدید کند چرا که تاکنون هیچ واکسن و یا روش درمانی برای آن کشف نشده است.

 سیستم هشداردهی اولیه 553 «میکرومنطقه» را در برزیل پوشش می‌دهد. همچنین یک تیم تحقیقاتی به بررسی اطلاعات دما و میزان بارش‌ها در سال‌های 1981 تا 2013 میلادی و اطلاعات تراکم جمعیتی و ارتفاع پرداختند. این گزارش حاکیست بیشترین احتمال شیوع تب دانگ برای شهرهای «ناتال»،‌ «فورتالزا» و «ریسیف» پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha