شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 112156

مقامات عربستان هشدار دادند که این کشور اقدامات کافی برای پیشگیری از تبدیل شدن مکه به شهر صادرکننده «کروناویروس» انجام نداده است.

سلامت نیوز: مقامات عربستان هشدار دادند که این کشور اقدامات کافی برای پیشگیری از تبدیل شدن مکه به شهر صادرکننده «کروناویروس» انجام نداده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،از آنجا که میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان برای شرکت در مراسم حج به مکه سفر می‌کنند در آمادگی این شهر برای برگزاری این مراسم در شرایطی که شیوع بیماری تنفسی و خطرناک MERS در این کشور شایع شده، نگرانی‌های جدی وجود دارد.

این کشور تاکنون بیشترین میزان افراد آلوده شده به کروناویروس را داشته که تعداد آنان از سال 2012 میلادی به بیش از 500 نفر رسیده است. همچنین طی هفته‌های گذشته تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری روزانه افزایش می‌یابد.

با این حال تاکنون مکه کمترین میزان موارد ابتلا به این ویروس را نسبت به دیگر نواحی عربستان سعودی داشته است. از زمان کشف کروناویروس برای اولین بار در سال 2012 میلادی دو مراسم سالانه حج در مکه برگزار شده و هیچ مورد ابتلای حجاج به این بیماری گزارش نشده است.

 با این وجود از آنجا که تعداد مبتلایان به این بیماری در عربستان رو به افزایش است این نگرانی وجود دارد که اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه کافی در مکه به کار گرفته نشده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha