تحقیقات نشان می دهد که با وجود مفید بودن ویتامینها و مواد معدنی برای سلامت،چنانچه برخی از انواع آن بیش از نیاز بدن مصرف شود، طول عمر افراد را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از گاردین، بررسی ها نشان می دهد استفاده از مکمل های حاوی ویتامین های A,E و بتاکاروتن که از ویتامینهای محلول در چربی هستند با افزایش پنج درصدی مرگ و میر مرتبط است.

بر اساس این گزارش، نتایج این تحقیق می تواند نگرش عمومی را در خصوص این ویتامینها و ارتباط آنها را با سلامت افراد دچار دگرگونی کند.

پس از بررسی نتایج تحقیق 47 درمانگاه مشخص شد که استفاده از ویتامینهای A,E و بتاکاروتن به ترتیب چهار، هفت و شانزده درصد میزان مرگ و میر را بالا می برد.

این در حالی است که مصرف ویتامین ث یا عنصر سلنیوم خطری در این مورد ایجاد نمی کند. در واقع هیچ نشانی از افزایش طول عمر یا کاهش آن با مصرف ویتامین ث وجود ندارد. اما به نظر می رسد مصرف سلنیوم باعث کاهش مرگ و میر در میان مصرف کنندگان آن می شود. زیرا ویتامینهای محلول در آب چنانچه زیاد استفاده شوند از طریق ادرار دفع می شوند و خطری برای بدن ایجاد نمی کنند.

یکی از دلایل احتمالی کاهش عمر با مصرف این ویتامینها این است که شاید آنها که از انواع آنتی اکسیدان به شمار می آیند، با حذف رادیکال های آزاد در بدن انسان، تاثیری منفی بر مکانیسم طبیعی دفاع بدن ایجاد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha