رئیس اداره پاراکلینیک درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: سالانه در حدود 600 میلیون دلار بابت تجویز غیر استاندارد دارو در کشور ضرر می کنیم.

عباس حاتمی در گفتگو با مهر افزود: استاندارد تجویز دارو به ازای هر نسخه در دنیا 2/1 درصد است در حالی که در کشور ما به ازای هر نسخه 3 قلم دارو از سوی پزشک برای بیمار تجویز می شود و این امر تبعات و خسارات جانی و مالی بسیاری به همراه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از هر دارویی عوارضی به دنبال دارد و گاهی ممکن است علائمی به دنبال نداشته باشد و یکدفعه بروز کند اما با وجود این امر، هنوز مردم ما دارو درمانی را نسبت به سایر درمان ها ترجیح می دهند.

رئیس اداره پاراکلینیک درمان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه مصرف دارو باید منطقی و علمی باشد، افزود: متاسفانه دارو درمانی همچنان انتخاب اول مردم است و مردم هنوز اطلاعات دقیقی ازعوارض استفاده بیش از حد دارو و در پیش گرفتن دارو درمانی ندارد.

حاتمی به نظارت بر عملکرد پزشکان در تجویز دارو در درمان غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: روند تجویز دارو در نسخ توسط شورای پزشکی و کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و به پزشکانی که نسبت به تجویز دارو خارج از حد استاندارد اقدام کرده اند، تذکر لازم داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha