نماینده یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل) در جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای بر حمایت این صندوق از برنامه های دولت ایران در ارتباط با کودکان پیش از دبستان تاکید کرد.

سلامت نیوز:  نماینده یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل) در جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای بر حمایت این صندوق از برنامه های دولت ایران در ارتباط با کودکان پیش از دبستان تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه «محمد منیر صفی الدین» که روز شنبه در سومین سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان توسط نماینده وی قرائت شد، آمده است: دفتر نمایندگی یونیسف در ایران در طول سالهای گذشته همکاری های موثری با وزارتخانه ها و سازمان های مسوول برنامه رشد و تکامل کودکان خردسال داشته و همواره در کنار این دستگاه ها برای تحقق برنامه یکپارچه تلاش کرده است.

«صندوق کودکان سازمان ملل از برنامه های دولت ایران در زمینه های مختلف حمایت می کند که از آن جمله می توان به همکاری مستمر با وزارت بهداشت در زمینه بهداشت، واکسیناسیون، تغذیه و رشد و تکامل کودکان خردسال، همکاری در اجرای پایلوت روستامهدها در مناطق روستایی با سازمان بهزیستی، حمایت و هماهنگی برای بازدید مطالعاتی از کشورهایی که در زمینه رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال تجربیات موفقی داشته اند، اشاره کرد.»

«محمد منیر صفی الدین» در این بیانیه می افزاید: همکاری با وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در تدوین سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال و حمایت و همکاری در راه اندازی و فعالیت دبیرخانه رشد و تکامل کودکان را از دیگر برنامه های یونیسف با دولت ایران است.

«همکاری گسترده با وزارتخانه ها و سازمانهای ذیربط در زمینه حمایت فنی از اجرای سند رشد و تکامل کودکان با تاکید بر گسترش خدمات برای همه کودکان و بهبود دسترسی محرومترین اقشار کودکان و ارتقای کیفی برنامه ها شروع شده است.»

«محمد منیر صفی الدین» در این بیانیه پیشنهاد می کند: با توجه به اینکه اکنون دولت ایران در حال تدوین مقدماتی برنامه ششم توسعه است، رویکرد رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال را به عنوان یکی از استراتژی های این برنامه ملی در حوزه کودکان مورد توجه و بررسی قرار دهد.

وی ادامه می دهد: ایران در سه دهه اخیر، پیشرفت های قابل توجهی در زمینه سلامت کودکان از نظر کاهش مرگ و میر و افزایش پوشش خدمات بهداشتی درمانی داشته است؛ همچنین در آموزش پایه به رشد چشمگیری دست یافته است.

«محمد منیر صفی الدین» ادامه می دهد: با وجود همه فعالیت ها، ایران در تحقق همه نیازهای کودکان به ویژه کودکان پیش دبستانی و کودکان آسیب پذیر با چالش های متعددی روبرو است. بیش از نیمی از کودکان پیش دبستانی از فرصت های آموزشی متناسب با سن خود محروم هستند.

«اگر چه در سالهای اخیر اقدامات اولیه و موثری در این زمینه صورت گرفته، اما تحقق همه جانبه این برنامه مستلزم عزم ملی و توجه راهبردی به آن در سطوح کلان تصمیم گیری و سیاستگذاری است.»

«محمد منیر صفی الدین» در این بیانیه ابراز امیدواری می کند که نتایج و دستاوردهای این سمینار بتواند راهگشای گسترش کمی و کیفی برنامه های مربوط به رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال در کشور باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha