شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 112177

امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس گفت: فرو ریختگی ارزش‌ها و هنجارهای دینی و کم اعتمادی در زوجین بر روابط نامشروع و خیانت منجر می‌شود.

سلامت نیوز: امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس گفت: فرو ریختگی ارزش‌ها و هنجارهای دینی و کم اعتمادی در زوجین بر روابط نامشروع و خیانت منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس گفت: هر نوع رابطه نامربوط از جمله روابط کل حسی و جنسی و هر نوع روابطی که توام با لذت باشد خیانت محسوب می‌شود.

قرایی مقدم گفت: از دلایل خیانت می‌توان به ازدواج اجباری، هوی و هوس و ناتوانی در برآوردن تقاضاها و توقعات منطقی و همچنین دوستان ناباب اشاره کرد.

وی ادامه داد: ورود فرهنگ غربی از طریق رسانه‌ها بر این عوامل دامن می‌زند.

به گفته این جامعه شناس طبق بررسی‌های انجام شده نارضایتی جنسی اصلی‌ترین دلیل خیانت بین زوجین می‌باشد.

وی با بیان اینکه تنوع طلب شدن مردها ریشه در بی‌اعتمادی دینی دارد، گفت: فرو ریختگی ارزش‌ها و هنجارهای دینی و کم اعتمادی در زوجین به روابط نامشروع و در نتیجه خیانت منجر می‌‌شود.

این جامعه شناس با تاکید بر لازم و ضروری بودن آموزش مهارت‌های زندگی برای تمام افراد گفت: با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش مهر و محبت بین زوجین و صبر و گذشت در مصائب زندگی می‌توان به میزان قابل توجهی از خیانت جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الهه ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    من دلتنگم قلبا آرزو دارم هرجا هستی و بعد از گذشتن از من بودی خوشبخت و سعادتمند باشی