شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 112184

درست است که زیبایی یک امر ظاهری است ولی چیزی که می خورید، در یک نگاه می تواند چهره ظاهری شما را بسیار زیبا یا برعکس نشان دهد.

راز جوانی و شادابی پوست در این غذاهاست

سلامت نیوز:درست است که زیبایی یک امر ظاهری است ولی چیزی که می خورید، در یک نگاه می تواند چهره ظاهری شما را بسیار زیبا یا برعکس نشان دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، زیبایی ظاهری هم برای زنان و هم مردان اهمیت فراوانی دارد. در اینجا چند ماده غذایی که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند، معرفی می شوند:

سیب زمینی شیرین : این ماده حاوی ویتامین A است که ضد التهاب بوده و به مبارزه با باکتری های آکنه زا کمک می کند.

دانه کدو تنبل : این ماده حاوی روی بوده و در ایجاد سلول های پوستی جدید و کمک به سنتز پروتئین و تشکیل کلاژن را به عهده دارد.  همچنین این دانه در تولید چربی پوست و شفاف کردن پوست صورت نقش مهمی دارد. 

سیب : ویتامین C موجود در این میوه، مانع از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست شما شده و نشانه های پیری را به تاخیر می اندازد.

چغندر : یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش التهاب و کند روند پیری و جلوگیری از چین و چروک می شود.

هویج : خاصیت ضد پیری دارد، مبارزه با افزایش چین و چروک نیز از دیگر نقش های این ماده غذایی است. بتا کاروتن موجود در این ماده یکی از مهم ترین مواد مغذی برای سلامت پوست است. شما همچنین می توانید این معجون ضد پیری را با استفاده از سبزیجات میل کنید .
توت فرنگی : پوره توت فرنگی مخلوط با عسل، آووکادو و یا ماست می تواند درخشندگی و سلامت پوست را به ارمغان بیاورد. توت فرنگی حاوی اسید مالیک بوده که یک عامل سفید کننده طبیعی است.

لیمو : لیمو غنی از ویتامین C است که نقش مهمی در سنتز کلاژن در بدن بازی می کند. به همین دلیل، استفاده منظم از لیمو – هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالیدن پوست آن روی صورت - می تواند کمک به سالم سازی پوست و بهبود زخم ها شود. شما همچنین می توانید از لیمو برای مشکلات پوستی مانند آکنه، دانه های سرسیاه، و غیره استفاده کنید.

گوجه فرنگی : گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که به عنوان یک کرم ضد آفتاب از درون عمل می کند و دارای خواص ضد پیری بیش از حد است.

اسفناج : اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می تواند به کاهش چین و چروک و التهاب پوست کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha