معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه سطح سواد جامعه بالا رفته اما همچنان پدران و مادران امروزی از اصول اولیه تربیت کودکان آگاهی ندارند.

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه سطح سواد جامعه بالا رفته اما همچنان پدران و مادران امروزی از اصول اولیه تربیت کودکان آگاهی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد نفریه روز شنبه در سومین همایش سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی افزود: با توجه به تغییر ساختار خانواده ها، فعالیت اجتماعی مادران و نیز آموزه های دینی و اهمیت تعلیم و تربیت باید کودکان را در آموزش های پیش از دبستان وارد کرد.

وی با بیان اینکه کودکان در دوران پیش دبستانی آموزش های اجتماعی را می بینند ادامه داد: آنها همچنین در این دوران زمینه رشد و آمادگی های لازم برای مواجهه با مشکلات را نیز تعلیم می بینند.

نفریه، اجتماعی کردن کودکان، احترام، رفاقت با کودکان، مشورت و تقویت مبانی دینی فرزندان را از جمله حقوق کودکان برشمرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر آموزش از طریق جامعه و والدین تصریح کرد، این مراقبت ها و آموزش ها می تواند خانواده محور یا موسسه محور باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه سطح سواد جامعه بالا رفته اما همچنان پدران و مادران امروزی از اصول اولیه تربیت کودکان آگاهی ندارند که باید با برنامه ریزی دقیق و جدی بر آموزش خانواده ها که مهدهای کودک و رسانه ها می توانند تاثیرگذار باشند، زمینه رشد و تامین این کودکان را فراهم کرد.

نفریه افزود: با توجه به فرهنگ ملی ما، 30 درصد از کودکان می توانند آموزش های قبل از پیش دبستانی را بینند اما اکنون 10 تا 15 درصد از این کودکان از آموزش های پیش از دبستان برخوردار هستند.

وی گفت: 70 درصد از کودکان کشور در خانواده آموزش و تعالی را می بینند که باید طرحی نو را فراهم و به صورت جهادی آموزش های پیش از دبستان را برای خانواده و کودکان ایجاد کنیم.

نفریه، سازمان بهزیستی را بزرگترین متولی در حوزه آموزش دانست و افزود: 17 هزار مهد کودک زیر نظر این سازمان فعالیت می کند که 98 درصد آنها غیردولتی و 45 درصد نیز روستامهد هستند.

وی تصریح کرد، 650 هزار کودک در سنیین پیش از دبستان تحت پوشش آموزش های پیش از دبستان سازمان بهزیستی قرار دارند که تحت نظارت 105 هزار مربی دوره دیده و تماما زن مشغول فعالیت هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 150 هزار پرسنل و خدمه در مهدکودک در این دوران به کودکان خدمات ارایه می دهند.

نفریه ادامه داد: باید بتوانیم هر چه بیشتر کودکان را که در یک دوره حساس و مهم رشد و تکامل قرار دارند، تحت آموزش های لازم قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha