شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 112195

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد:خالکوبی موقت برای پوست بی خطر نیست و عوارضی مانند قرمزی پوست، تاول، زخم های قرمز، از دست دادن رنگدانه های پوستی، افزایش حساسیت به نور خورشید و حتی جای زخم دائم به همراه دارد.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد:خالکوبی موقت برای پوست بی خطر نیست و عوارضی مانند قرمزی پوست، تاول، زخم های قرمز، از دست دادن رنگدانه های پوستی، افزایش حساسیت به نور خورشید و حتی جای زخم دائم به همراه دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از یونایتدپرس، برخی افراد تصور می کنند که استفاده از خالکوبی موقت به دلیل استفاده نکردن از سوزن گزینه بی خطر تری نسبت به خالکوبی های دائم است. اما سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد که برخی از خالکوبی های موقت واکنش هایی به دنبال دارد که می تواند شدید و ادامه دار باشد. 

این سازمان می افزاید:این واکنش ها عبارتند از قرمزی پوست، تاول، زخم های قرمز، از دست دادن رنگدانه های پوستی، افزایش حساسیت به نور خورشید و حتی جای زخم دائم. این واکنش ها می تواند بلافاصله بعد از خالکوبی یا چند هفته بعد از آن بروز کند. بهاکتی پتیگارا،جان گاسپر شیمی دان و ˈکاترین هالینگرˈ متخصص همه گیر شناسی که در اداره مواد آرایشی و رنگی سازمان غذا و داروی آمریکا فعالیت می کنند اعلام کردند که این سازمان استفاده از حنا را فقط برای رنگ مو تایید کرده و استفاده از آن را روی پوست به طور مستقیم تایید نمی کند.

به منظور تیره تر کردن رنگ طبیعی حنا و همچنین افزایش میزان ماندگاری آن روی پوست، مواد دیگری همچون ˈپی-فنیلندیامینˈ نیز به آن افزوده می شود که برای پوست مضر است. استفاده از پی-فنیلندیامین روی پوست ممکن است حساسیت های شدید پوستی را در پی داشته باشد و استفاده از این ماده در لوزام آرایشی در آمریکا ممنوع است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha