یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 112201

پزشکان هشدار می‌دهند مصرف غذاهای فرآوری‌شده حاوی مقدار زیادی سدیم خطر بروز زودرس عارضه فشارخون را تشدید می‌کند.

چرا مصرف زیاد غذاهای آماده خطرناک است؟

سلامت نیوز: پزشکان هشدار می‌دهند مصرف غذاهای فرآوری‌شده حاوی مقدار زیادی سدیم خطر بروز زودرس عارضه فشارخون را تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته پزشکان، مصرف بیش از حد نمک در کنار عوامل دیگری چون بی‌تحرکی، چاقی، استرس و تنش‌های روانی خطر ابتلای زودرس به عارضه فشارخون بالا را به همراه دارد. پزشکان تاکید دارند اگرچه در افرادی که سابقه خانوادگی فشارخون بالا ندارند امکان ابتلا به این عارضه به مراتب کمتر است اما تغییرات نامناسب در سبک زندگی امروزی، اکثر افراد را در معرض ابتلا به این عارضه خاموش اما در عین حال خطرناک قرار می‌دهد.

مواد خوراکی بسته‌بندی شده، آماده و فرآوری شده حاوی حجم زیادی نمک هستند. همچنین در آنها مقدار قابل توجهی کلسترول و روغن نیز وجود دارد و در نهایت مصرف مداوم آنها به اضافه وزن، چاقی و افزایش فشارخون منجر می‌شود.

همچنین آمار نشان می‌دهد که پیش از این گروه‌های سنی 50 سال و بیشتر با این عارضه روبرو بودند اما اکنون سن مبتلایان به 30 تا 34 سال کاهش یافته است. حتی این خطر برای نوجوانان نیز وجود دارد که عامل آن شیوع چاقی دوران کودکی است.

  طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) میزان نمک دریافتی بدن در روز باید پنج گرم باشد. همچنین این سازمان خواستار آن است که تا سال 2020 میلادی با کاهش نمک مصرفی تا 30 درصد از میزان مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های غیرقابل‌واگیر در سراسر جهان تا 25 درصد کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha