یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 112202

متخصص چشم‌پزشکی با بیان اینکه 98 درصد جراحی‌های پیشرفته در ایران انجام می‌شود گفت: امروزه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در زمینه‌های گوناگون هستیم.

سلامت نیوز: متخصص چشم‌پزشکی با بیان اینکه 98 درصد جراحی‌های پیشرفته در ایران انجام می‌شود گفت: امروزه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در زمینه‌های گوناگون هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد نجابت در حاشیه برپایی همایش علمی سراسری چشم‌پزشکی اظهار داشت: در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور مقرر شده با توجه به وجود متخصصان، دانشمندان و محققان جوان ایرانی در تمام رشته‌های علمی، تحقیقاتی و بهداشتی جزء رده‌های برتر جهانی شویم.

وی از عمل جراحی 98 درصد از بیماری‌های نادر و مشکل توسط جراحان ایرانی خبر داد و گفت: عمل پیوند کبد، کلیه، قرنیه، مغز استخوان، حلزون گوش، قلب و ریه در گذشته با هزینه‌های بسیار را در کشورهای پیشرفته جهان شاهد بودیم، اما با توسعه علم پزشکی در ایران بیشتر جراحی‌ها در کشورمان به ویژه در استان فارس انجام می‌شود که نشان از ظرفیت بالای علم پزشکی در ایران اسلامی است.

این متخصص چشم‌پزشکی خاطرنشان کرد: سفر بیماران از کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه در بیمارستان‌های ایران به ویژه استان فارس برای معالجه، نیاز به هزینه و سرمایه‌گذاری در بخش پزشکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر پژوهش کاربردی شود به نتایج قابل قبولی در زمینه‌های علمی دست می‌یابیم، افزود: نگاه به عالم به اندازه 70 سال عبادت است و در این مورد باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای بهبود وضعیت درمانی و پزشکی استفاده کرد.

این متخصص چشم‌پزشکی بیان داشت: برقراری روابط علمی با کشورهای پیشرفته جهان با رعایت موازین اخلاقی و حقوقی به ویژه سیاسیت‌های جمهوری اسلامی نیز از دیگر راه‌های رسیدن به توانمندی‌های علمی و پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha