یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 112203

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های طرح تحول بهداشت، گفت: انتظار آن است که حداکثر از اواسط خرداد ماه طرح تحول بهداشت نیز رسما آغاز و اجرایی شود.

اعلام جزئیات طرح تحول بهداشت

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های طرح تحول بهداشت، گفت: انتظار آن است که حداکثر از اواسط خرداد ماه طرح تحول بهداشت نیز رسما آغاز و اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی  مهم‌ترین اقدام در طرح تحول بهداشت را بازسازی، بهسازی و تکمیل شبکه بهداشت روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر عنوان کرد.

وی پوشش‌ خدمات بهداشتی (مراقبت‌های اولیه بهداشتی) برای ساکنان حاشیه شهرها یعنی جمعیتی بالغ بر 8.5 میلیون نفر را از دیگر اقدامات پیش بینی شده در قالب طرح تحول بهداشت دانست و افزود: اجرای طرح مورد نظر بهداشت در زمینه گسترش شبکه در یک شهرستان از هر استان و همچنین تقویت سیستم پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت است که مقدمات آن فراهم شده و اجرای آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

حریرچی در عین حال گفت: جهت تکمیل شبکه بهداشت بسته جداگانه‌ای در نظر گرفته‌ایم. در این زمینه باید 1950 خانه بهداشت تقویت شود. این امر حدود یکصد میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد. به این منظور وزارت بهداشت قراردادهای مربوطه را با ستاد توسعه روستایی ریاست جمهوری و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کرده است و امیدواریم تا پایان پاییز و اوایل زمستان اقدامات مربوط به 95 درصد روستاهای مورد نظر، انجام شود.

وی درباره تامین اعتبار طرح تحول بهداشت  گفت: ما سعی می‌کنیم افعالمان را به صورت "حال" صرف کنیم و به "آینده" قولی ندهیم؛ به طوری که طرح تحول درمان را نیز با همین دیدگاه آغاز کردیم. اگر مقداری در طرح تحول بهداشت با طمانینه حرکت می‌کنیم منتظر هستیم که منابع مورد نیاز آن تخصیص یابد. براساس اعلام دولت این اعتبارات تا پایان اردیبهشت ماه تخصیص می‌یابد و حداکثر تا اواسط خرداد ماه این بخش از طرح تحول سلامت نیز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح تحول درمان در قالب طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه رسما در 557 بیمارستان دولتی آغاز شده است. بنابر اعلام مسوولان وزارت بهداشت هفت بسته از طرح تحول نظام سلامت به حوزه درمان مربوط می‌شود که در فاز نخست آن کاهش پرداخت از جیب بیماران (پرداخت 10 درصد هزینه‌های درمان برای ساکنان شهرها و پنج درصد هزینه‌ها برای دارندگان دفترچه‌های بیمه روستایی) و همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی اجرایی شده است. همچنین بر اساس این طرح هدایت بیماران به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو و ملزومات مورد نیاز ممنوع شده و داروخانه‌های بیمارستانی موظف به تهیه اقلام مذکور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha