یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 112205

نتایج یک مطالعه جدید تایید کرد چاقی احتمال برگشت‌پذیری سرطان را پس از پشت سرگذاشتن یک دوره بهبود،‌ تشدید می‌کند.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید تایید کرد چاقی احتمال برگشت‌پذیری سرطان را پس از پشت سرگذاشتن یک دوره بهبود،‌ تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق بررسی‌های پیشین، چاقی احتمال ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد اما در این مطالعه آمده است چاق بودن باعث می‌شود سرطان در فرد مبتلا حتی پس از طی یک پروسه درمان مجددا عود کند و یا حتی خطر مرگ را در بیمار افزایش می‌دهد.

در این مطالعه 80 هزار بیمار در آزمایش‌های اولیه سرطان سینه بررسی شدند و شاخص توده بدنی، گیرنده استروژن، وضعیت یائسگی، ‌برگشت‌پذیری سرطان و وضعیت پیش آگهی نسبت به بیماری در آنها ارزیابی شد. همچنین متخصصان طی مدت 10 ساله به مقایسه زنانی پرداختند که شاخص توده بدنیِ آنها بالا یا طبیعی بود.

به گفته متخصصان آمریکایی در زنان جوانی که به سرطان سینه پیش از موعد مبتلا شده بودند، چاقی با وخیم‌تر شدن وضعیت سلامت آنان از جمله افزایش خطر احتمالی مرگ این بیماران مرتبط بوده است. همچنین در زنانی که شاخص توده بدنی بیش از 30 بوده احتمال فوت آنان بر اثر سرطان 21.5 درصد در حالی که در زنانی با شاخص توده بدنی طبیعی این احتمال 16.6 درصد بوده است.

به گفته متخصصان در این مطالعه زنانی که به سرطان سینه مبتلا می‌شوند باید پس از تشخیص بیماری وزن خود را کنترل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha