رئیس مرکز تحقیقات ایدز با نگران کننده دانستن روند افزایش ابتلا به HIV در کشور از ابتلای 25 درصد معتادان تزریقی تهرانی به HIV خبر داد و گفت: مصرف روانگردان‌ها و رفتارهای پرخطر جنسی احتمال ابتلا به ایدز را افزایش داده است.

نگرانی از روند افزایش جنسی ایدز در کشور/ 25درصد معتادان تزریقی تهران به HIV مبتلا هستند

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایدز با نگران کننده دانستن روند افزایش ابتلا به HIV در کشور از ابتلای 25 درصد معتادان تزریقی تهرانی به HIV خبر داد و گفت: مصرف روانگردان‌ها و رفتارهای پرخطر جنسی احتمال ابتلا به ایدز را افزایش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مینو محرز در مورد شیوع دوباره مصرف هروئین و انتقال ایدز از طریق تزریق هشدار داد.

وی همچنین در مورد آمار معتادان تزریقی مبتلا به HIV گفت: مطابق تحقیقی که صورت گرفته است، در کل کشور چیزی حدود 15 درصد از معتادان تزریقی به HIV مبتلا هستند اما در تحقیقی که در تهران انجام شد، مشخص شد که 25 درصد معتادان تزریقی به HIV مبتلا هستند.

عضو کمیته کشوری ایدز وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شود آمار معتادان تزریقی کشور حدود بیش از ۲۰۰هزار نفر است و آمار کل مبتلایان به HIV نیز 25 هزار نفر است، آیا 20 درصد معتادان تزریقی بیش از آمار مبتلایان به HIV نمی‌شود؟» گفت: این آماری که خدمتتان می‌گویم تخمینی است.

وی افزود: ما 2 نوع آمار درباره HIV داریم یکی آن آماری که طبق خود اظهاری افراد و شناسایی‌شان در دست است و دومی آماری است که از مبتلایان به HIV تخمین زده می‌شود؛ طبق آمار تخمینی اکنون چیزی حدود 100 تا 120 هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور داریم.

محرز همچنین از شیوع مصرف روانگردان‌ها در میان جوانان ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه مصرف شیشه سبب از کار افتادن مغز این افراد شده و آمار جنایت و صدمه زدن به دیگران افزایش می‌یابد.

وی آمار ابتلا به ایدز را در کشور نگران کننده و افزایشی خواند و در مورد شیوع ایدز در میان مصرف کنندگان شیشه هشدار داد.

محرز در مورد نحوه انتقال ایدز در میان مصرف کنندگان روانگردان‌ها گفت: به علت از خود بی‌خود شدن افراد در مهمانی‌ها و تماس‌های جنسی این افراد و عدم استفاده از وسایل پیشگیری بیماری ایدز بین افراد مختلف مصرف کننده این مواد انتقال پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha