یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 112212

تعداد دانشجویان در مقطع دکترا(phd) در‌سال ۱۳۷۶ حدود ۸۵۰۰ نفر بود(به‌جز دانشگاه آزاد) که در ‌سال گذشته به حدود ۵۲هزار نفر رسید! از این تعداد ۱۱هزار نفر در علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

سلامت نیوز: تعداد دانشجویان در مقطع دکترا(phd) در‌سال ۱۳۷۶ حدود ۸۵۰۰ نفر بود(به‌جز دانشگاه آزاد) که در ‌سال گذشته به حدود ۵۲هزار نفر رسید! از این تعداد ۱۱هزار نفر در علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، در چند‌سال آینده سالانه با ۱۰هزار نفر فارغ‌التحصیل دکترا از دانشگاه‌های دولتی و چند‌هزار نفر هم از دانشگاه آزاد مواجه خواهیم شد درحالی‌که به گفته مقامات وزارت علوم‌، سال گذشته ۳۰۰هزار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا برای استخدام در دانشگاه‌ها ثبت‌نام‌کرده بودند و در ۴‌سال گذشته که اوج استخدام نیروهای جدید بوده فقط ۳۰هزار نفر را استخدام کرده‌اند و تردیدی نیست که روند استخدام به دلایلی کند خواهد شد.

این نحوه سیاست آموزشی، هدفی جز به تأخیر انداختن ورود جوانان و تحصیل‌کردگان به بازار کار نمی‌تواند داشته باشد. هدفی که نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه با شدت و اثرات روانی بدتر، فقط می‌تواند آن را به تأخیر ‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha