یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 112225

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اجرای نسخه جدید پزشک خاتواده در دو استان فارس و مازندران و گسترش آن به استانهای دیگر طی سال جاری و ارتقای برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با افزایش خدمات دندانپزشکی و اقلام دارویی خبر داد.

اجرای نسخه جدید پزشک خانواده در فارس و مازندران

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اجرای نسخه جدید پزشک خاتواده در دو استان فارس و مازندران و گسترش آن به استانهای دیگر طی سال جاری و ارتقای برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با افزایش خدمات دندانپزشکی و اقلام دارویی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر سیاری اعلام کرد: برنامه های متعددی با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شبکه بهداشتی و درمانی کشور اجرایی می شود که از آن جمله ایجاد مراکز بهداشتی- درمانی در حاشیه شهرهای بزرگ است که حدود 8.5 میلیون سکته آ‌ن محروم از هر گونه خدمات سلامت هستند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اقدام دیگر وزارت بهداشت اجرای شبکه جامع همگانی سلامت در دو استان فارس و مازندران در قالب نسخه بازنگری شده و جدید پزشک خانواده در این دو استان است که به مرور و به صورت تدریجی به استانهای دیگر نیز تعمیل پیدا می کند.

سیاری گفت: همزمان برنامه پزشک خانواده روستایی که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر برای حدود 23 میلیون نفر جمعیت اجرایی می‌شود نیز بازنگری و اجرا می‌شود. از جمله خدمات جدیدی که به این برنامه اضافه می‌شود، افزایش تعداد اقلام دارویی به 250 قلم دارو، ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد 14 سال به بالا و زنان باردار، توزیع واکسن پنتاوالان در شبکه و بازسازی و نوسازی شبکه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha