یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

یكی از اعضای شورای شهر تهران خبر داد این هفته جعبه سیاه اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان رمز گشایی می شود تا مشخص شود سرعت اتوبوس چه میزان بوده است

سلامت نیوز: یكی از اعضای شورای شهر تهران خبر داد این هفته جعبه سیاه اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان رمز گشایی می شود تا مشخص شود سرعت اتوبوس چه میزان بوده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، 8 اردیبهشت ماه. اتوبان آزادگان. اتوبوس بخش خصوصی شركت واحد واژگون می شود. 7 نفر كشته و جمعی مجروح می شوند. شیشه های  اتوبوس های قدیمی و غیر استاندارد اسكانیا همچون تبری به جان مسافران می افتند و جان آنها را می گیرند.

معاون شهردار صبح روز بعد از حادثه در صحن شورا حاضر می شود. گزارش حادثه را می دهد. جعفر تشكری هاشمی معاون شهردار در شرح گزارش حادثه دیدگان و اتفاق رخ داده شده ناشی از واژگونی اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی در بزرگراه آزادگان می گوید: با دستور شهردار تهران نیمی از مدیران شهری به منظور حضور در محل اقدام کردند که به همراه آنها ماموران سازمان آتش نشانی، اورژانس، امداد هوایی، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز پلیس نیروی انتظامی به همراه شرکت شهر سالم در محل حاضر شدند. بلافاصله مجروحین به بیمارستان انتقال داده شدند و شهردار تهران ابلاغ کرد که افراد نیازمند برای اقدامات درمانی تکمیلی اعزام شوند و کسانی که خودشان تمایل دارند به بیمارستان مدنظرشان منتقل شوند با آنها همکاری شود.

معاون شهردار تهران در مورد اتوبوس واژگون شده می گوید: هیچ شیشه سالمی در بدنه اتوبوس وجود ندارد و تمامی شیشه‌های آن شکسته شده‌اند.» در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه تصویری از یکی از این نوع اتوبوس‌ها نشان داد که شیشه‌های آن با چسب نواری به دلیل استقرار نامطمئن شیشه‌های جانبی چسبیده شده‌اند.

او در تشریح علت حادثه توضیح داد: «ارزیابی اولیه این است که در زمان برخورد اولیه شیشه‌ها از بدن اتوبوس جدا شده و سرنشینان به بیرون پرتاب و پس از واژگونی در زیر اتوبوس گرفتار شده‌اند.» تشکری هاشمی ادامه داد: «شرکتی وجود ندارد که ایمنی اتوبوس‌ها را از طریق آن انجام دهیم و این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که فقط تست ظاهری انجام می‌دهیم بنابراین در این زمینه با مشکل مواجهیم.»

به گفته او طی مقطعی شهرداری در زمینه تحویل این اتوبوس‌ها با وزارت کشور دچار دعواهایی شد، چرا که قصد نداشت این اتوبوس‌ها را تحویل بگیرد.

ماجرای واژگونی اتوبوس اسكانیا به همین جا ختم نشد. موضوع همچنان در كمیسیون عمران شورا در حال بررسی است. این را ابوالفضل قناعتی در گفتگو با پانا اعلام می كند. او می گوید: تا بررسی نهایی این پرونده درمراجع قضایی مدیریت شهری نسبت به بازماندگان قربانیان این حادثه بی تفاوت نخواهد ماند و ضمن دلجویی و عذرخواهی از آنها موضوع به دقت در كمیسیون عمران بررسی می شود.

قناعتی با بیان این كه این موضوع از  وزارت كشور نیز در حال پیگیری است، اضافه می كند: گزارش نهایی پزشك قانونی نیز در این رابطه آماده شده كه بر اساس آن تنها یك نفر ضربه مغزی شده و باقی قربانیان به دلیل قطعات اتوبوس جان خود را از دست داده اند یعنی اتوبوس به عامل قتل مسافران تبدیل شده است. 

اقبال شاكری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این رابطه می گوید: دلیل این حادثه سرعت اتوبوس و عدم كنترل راننده بوده است و این هفته كارت اتوبوس كه همان جعبه سیاه اتوبوس است بازخوانی می شود تا در خصوص علت حادثه به قطعیت برسیم. كم تر از یك ماه از حادثه واژگونی اتوبوس اسكانیا می گذرد. تاكنون 4 جلسه كمیسیون عمران به این موضوع اختصاص یافته و مشخص است شورا قصد ندارد به سادگی از كنار این حادثه بگذرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha