مدیر کل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو با اعلام این که آیین نامه اجرایی مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور مطابق مفاد قانون بررسی و پیش نویس شده است، ابراز امیدواری کرد که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در نهایت، هیات دولت به تصویب برسد. با تصویب این آئین نامه سند بسیار مهم و بزرگی را در راستای مبارزه با قاچاق بدست می‌آوریم.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو با اعلام این که آیین نامه اجرایی مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور مطابق مفاد قانون بررسی و پیش نویس شده است، ابراز امیدواری کرد که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در نهایت، هیات دولت به تصویب برسد. با تصویب این آئین نامه سند بسیار مهم و بزرگی را در راستای مبارزه با قاچاق بدست می‌آوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر غفارزاده گفت: مبارزه با قاچاق در حوزه سلامت و اقلام سلامت محور عموما در حوزه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با توجه به رسالتش، معنا پیدا می‌کند و به همین خاطر باید برنامه ریزی دقیق و شفافی در این حوزه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که معاونان غذا و دارو بدلیل عدم داشتن پشتوانه جدی قانونی در پاسخ دهی‌ها، ملاحظاتی را دارند و بعضا با تفسیر متفاوت از قوانین و آیین نامه‌ها، متفاوت نیز عمل می‌کردند که این امر زیبنده نبود. لذا با شفاف سازی در قانون جدید و آئین نامه اجرایی آن، سعی بر رفع این مشکل شده است همچنین مشکلات فراوان استان‌های مرزی در زمینه واردات محصولات سلامت محور که در قانون قبلی وجود داشت نیز خوشبختانه رفع شده است.

مدیر کل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع در این است که در آیین نامه نقش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شفاف و صریح باشد تا بتوانیم با پدیده قاچاق که علاوه بر تهدید اقتصادی در حوزه سلامت نیز مخاطراتی را دارد مبارزه کنیم. یعنی قانون از ما حمایت کند و در واقع تضمین امنیت و سلامتی جامعه با مبارزه با قاچاق در حوزه محصولات سلامت محور کامل شود.

دکتر غفارزاده در ادامه اظهار داشت: باید در کنار برنامه‌های تنبیهی که برای افراد متخلف صورت می‌گیرد سیاست تشویقی را نیز در پیش بگیریم که بسیار موثر است و حتی کسانی که در مرزها کالا وارد می کنند باید طبق ضوابط بهداشتی عمل نمایند و محصولاتی که وزارت بهداشت تایید می‌نماید را وارد کنند و بعد از دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو اقدام به توزیع در سطح عرضه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha