یک مشاور و مدرس دانشگاه با بیان اینکه اعتیاد دانش آموزان به اینترنت خطرناک تر از مواد مخدر است، گفت: فضای مجازی برای دانش آموزان هم فرصت است و هم تهدید. در کنار نقش مهم آموزش و پرورش برای آموزش خطرات و تهدیدهای فضای مجازی، خانواده ها باید برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی وقت و زمان مشخصی را در نظر بگیرند.

سلامت نیوز: یک مشاور و مدرس دانشگاه با بیان اینکه اعتیاد دانش آموزان به اینترنت خطرناک تر از مواد مخدر است، گفت: فضای مجازی برای دانش آموزان هم فرصت است و هم تهدید. در کنار نقش مهم آموزش و پرورش برای آموزش خطرات و تهدیدهای فضای مجازی، خانواده ها باید برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی وقت و زمان مشخصی را در نظر بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد حسن گرامی با بیان این مطلب گفت: اعتیاد فضای مجازی این روزها برای دانش اموزان خطرناک تر از اعتیاد به مواد مخدر است، چرا که هر روز شاهد عرضه نرم افزارهای مختلف در فضای مجازی و نصب رایگان بسیاری از این برنامه ها در تلفن های همراه هستیم.

وی با بیان اینکه تلفن همراه امروز به یکی از ابزارهای ضروری برای هر فرد از جمله نوجوانان و دانش آموزان تبدیل شده است، افزود: در جامعه ما اعتیاد به مواد مخدر بیشتر شناخته شده است، اما در دوران و عصر حاضر باید به مولفه های دیگر اعتیاد همچون اعتیاد نوجوانان به اینترنت توجه ویژه کرد.

گرامی با بیان اینکه اعتیاد به اینترنت خطرناک تر از اعتیاد به مواد مخدر است، تصریح کرد: آموزش و پرورش، خانواده ها و والدین باید این هشدار را جدی بگیرند. چرا که این روزها شاهد هستیم که بسیاری از دانش آموزان در خانه به هنگام غذا خوردن و یا  مطالعه از اینترنت استفاده می کنند که این خود می تواند تهدیدی برای آنها به حساب بیاید.

این مشاور پیشنهاد داد: آموزش و پرورش باید از یک سو خطراتی که ممکن است دانش آموزان را تهدید کند به آنها در قالب بسته های آموزشی گوشزد کند و از سوی دیگر والدین باید فضای استفاده از کامپیوتر و اینترنت را در محیط پررفت و آمد خانواده طراحی کنند و به فرزندانشان اجازه دهند در یک زمان مشخص از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به تهدیدات دیگر  استفاده از فضای مجازی توسط دانش آموزان گفت: به خطر افتادن سلامت دانش آموزان به ویژه افرادی که در سن بلوغ و رشد هستند از دیگر معایب استفاده بیش از حد از فضای مجازی است، چرا که فرزند برای ساعتهای طولانی پشت میز می نشیند که این کم تحرکی منجر به افزایش وزن، پرخاشگری، افسردگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha