دکتر باباتونده اوسوتیمهین مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده 15 ماه مه 2014 برابر با 25 اردیبهشت 1393 گفت زنان و دختران تحصیل کرده و سلامت، خانواده های مرفه تری را تشکیل داده و جوامع آنان قوی تر خواهد بود.

سلامت نیوز: دکتر باباتونده اوسوتیمهین مدیر  اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده 15 ماه مه 2014 برابر با 25 اردیبهشت 1393 گفت زنان و دختران تحصیل کرده و سلامت، خانواده های مرفه تری را تشکیل داده و جوامع  آنان قوی تر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:

 بیست سال پیش در کنفرانس بین المللی قاهره با موضوع  جمعیت و توسعه ،جامعه جهانی اعلام نمود که  خانواده ها در اشکال مختلف آن باید تقویت شده و از حمایت و پشتیبانی همه جانبه برخوردار باشند.  همچنان  که در تدارک نقشه راه توسعه برای سال های پس از 2015 هستیم ، برگزیدن موضوع  "خانواده در دستیابی به اهداف توسعه اهمیت دارد "  برای بیستمین سالگرد سال بین المللی خانواده کاملا بجا بنظر می رسد. و این امرتاکیدی است  بر این واقعیت  که با خط مشی ها و سیاست های درست برنامه ریزی شده ، حساس به مسائل جنسیتی و مبتنی بر حقوق بشر، خانواده ها می توانند نقش های  تعیین کننده ای در عرصه توسعه ایفا نمایند.

در بیست سال گذشته  شاهد جابجائی  چشم گیری در ترکیب خانوارها  با افزایش  تعداد افرادی که تنها زندگی می کنند و زنان سرپرست خانوار در سرتاسر دنیا بوده ایم.  بیستمین سالگرد سال بین المللی خانواده فرصت مغتنمی است که این تحولات  را معرفی نموده  و بدنبال  رویکرد ها و سیاست های جدیدی باشیم که برای کلیه خانواده ها قابل پذیرش بوده و به مبارزه بر علیه فقر ، افزایش  برابری جنسیتی ، اطمینان از برقراری تعادل میان کار و خانواده  کمک  نموده،  و همبستگی و پیوند  میان نسل ها را ترویج نمایند.

امروز که ما خانواده وتاثیرات فراوان آن بر جامعه را گرامی می داریم، من از دولت ها می خواهم که محیطی به وجود آورند تا در آن تمامی خانواده ها مورد حمایت قرارگیرند، برای مثال اقداماتی بعمل آورند تا والدین  قادر به ایجاد هماهنگی میان مسولیت های خانوادگی  و کاری و همچنین مسکن و تحصیلات  خود بوده و سیاست هایی برای  حمایت های اجتماعی  اتخاذ نمایند که دربرگیرنده  تنوع فزاینده مسایل اداره خانوار باشد . این اقدامات شامل بیمه درمانی، امنیت  اجتماعی، پرداخت مقرری پدر و مادر در دوران مرخصی زایمان،  ساعات  کاری انعطاف پذیر و مهد کودک های روزانه است.

مهم تر از همه ، مردم و بخصوص زنان و دختران باید قادر باشند تا آزادانه و در امنیت و مسئولانه  راه زندگی خود را در مسیر جابجائی از تحصیل به اشتغال و تشکیل خانواده انتخاب نمایند. زمانی که زنان و دختران تحصیل کرده و سلامت باشند، زمانی که آنان  خودشان مسیر زندگی خود را انتخاب کنند، وقتی آنان و والدینشان دسترسی به اطلاعاتی داشته باشند تا زندگیشان را برنامه ریزی کنند، خانواده های مرفه تری را تشکیل داده ، جوامع  آنان قوی تر بوده  و همه ما به آینده با ثباتی نزدیکتر خواهیم شد که در جستجوی آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha