یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 112273

بابونه به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته می‌شود که در درمان کم‌خونی موثر بوده و برای مغز مقوی، تب‌بر و تسکین‌دهنده درد است.

سلامت نیوز: بابونه به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته می‌شود که در درمان کم‌خونی موثر بوده و برای مغز مقوی، تب‌بر و تسکین‌دهنده درد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، دکتر شهرام امیرمرادی، متخصص اکولوژی گیاهان دارویی، در خصوص گیاه بابونه گفت: نام علمی این گیاه Chamaemelum nobile بوده؛ گیاهی دائمی و کوچک و به ارتفاع تقریباً 30 سانتی‌متر است؛ همچنین دارای بویی معطر بوده که در چمن‌زارها و زمین‌های شنی رشد می‌کند.

وی ترکیبات شیمیایی این گیاه دارویی را این‌گونه شرح داد؛ گل‌های بابونه دارای اسانس روغنی آنته‌مین، تانن، فیتوسترول و همچنین ماده‌ای تلخ بنام اسید آنته‌ میک است.

این متخصص گیاهان دارویی در مورد خواص دارویی بابونه اظهارکرد: این گیاه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده‌های تلخ به حساب می‌آید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مشکلات می‌توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

امیرمرادی ادامه داد: یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از 15 دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

وی در مورد سایر خواص بابونه تصریح کرد: این گیاه دارویی مقوی مغز بوده و در درمان سردرد و میگرن موثر است؛ هم‌چنین این گیاه ترشح شیر را در مادران افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha