پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند: افرادی که مایل هستند وزن خود را کاهش دهند یک روش ساده این است که آرام غذا بخورند.

پژوهشگران دانشگاه رود ایسلند در این باره خاطرنشان کردند که آرام خوردن باعث می‌شود قبل از این که زیاد بخورید، احساس سیری کامل در شما ایجاد شود.

برای انجام این پژوهش، 30 زن سالم در دو ملاقات آزمایشی برای مقایسه میزان خوردن آرام و سریع تحت مطالعه قرار گرفتند.

در این زنان میزان گرسنگی آنها، احساس سیری، میل به خوردن، تشنگی و سایر فاکتورها اندازه گیری شد.

این متخصصان دریافتند: حتی در شرایطی که طول زمان صرف یک وعده غذایی تقریبا 21 دقیقه افزایش پیدا کند، اما به هر حال آرام خوردن باعث کاهش قابل توجه در مقدار غذای مصرفی در هر وعده می‌شود.

افرادی که سریع غذا می‌خورند می‌توانند حتی در مدت کوتاه‌تر مقدار بیشتری بخورند و سطح احساس سیری کامل در آنها به میزان چشمگیری کمتر از افرادی است که به آرامی می‌خورند.

این پژوهشگران نتیجه گرفتند که برداشتن لقمه‌های کوچک، گذاشتن قاشق و چنگال روی میز در حین جویدن و هم چنین جویدن درست و کامل غذا همگی از فاکتورهایی هستند که با همدیگر می‌توانند سرعت خوردن را در فرد کاهش دهند.

بنابراین بکارگیری این تکنیک‌ها برای کنترل وزن بدن و کاهش انرژی دریافتی بین وعده‌های غذایی توصیه می‌شوند.

نتایج این تحقیق در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا چاپ ژولای 2008 منتشر شده است.

از سوی دیگر، گروهی از پژوهشگران آمریکایی نیز معتقدند که مردم به تنهایی نمی‌توانند در روند کاهش وزن به موفقیت قابل ملاحظه‌ای دست یابند مگراین که مقامات محلی، ایالتی و فدرال در این زمینه و در راستای پذیرش رفتارهای سالم و بهداشتی آنها کمک کنند.

در بیانیه جدید انجمن قلب آمریکا اعلام شده است که بکارگیری یک راهکار همه شمول و گسترده نیاز است تا نرخ چاقی در بین مردم کاهش پیدا کند.

در این بیانیه توصیه شده که علاوه بر راه کارهای فردی، برنامه‌های گروهی و اجتماعی نیز در امر پیشگیری و درمان چاقی باید به اجرا گذاشته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha