یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 112281

مایکروویو یکی از جالب ترین اختراعات بشر است؛ گرم کردن غذا یا یخ زدایی مواد غذایی منجمد در کمتر از یک دقیقه، تغییر و تحول عظیمی در آشپزی پدید آورده است.

چطور با لیمو مایکروویو را تمیز کنیم؟

سلامت نیوز: مایکروویو یکی از جالب ترین اختراعات بشر است؛ گرم کردن غذا یا یخ زدایی مواد غذایی منجمد در کمتر از یک دقیقه، تغییر و تحول عظیمی در آشپزی پدید آورده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، حالا که تقریبا در همه آشپزخانه ها مایکروویو دیده می شود، راه های تمیز کردن چربی های داخل آن، به یکی از سخت ترین و تقریبا نشدنی ترین کارها برای خانم ها تبدیل شده است. مایکروویو در عین حال که آشپزی را بسیار راحت کرده است، می تواند مشقت زیادی به دنبال داشته باشد چرا که هر بار استفاده از آن با انتقال جرم بیشتری از چربی ها به دیواره هایش همراه می شود! اگر شما هم از استفاده بیش از حد مواد شیمیایی برای تمیز کردن خسته شده اید، بد نیست راهی را امتحان کنید که بدون مواد شیمیایی و فقط با چند مرحله ساده، مایکروویوتان تمیز شود.

جالب است بدانید که فقط با یک لیمو می توانید مایکروویوتان را تمیز و تمامی جرم های باقی مانده روی دیواره های داخلی اش را برطرف کنید.

مراحل پاک کردن چربی های داخل مایکروویو

در قدم اول برای این کار به یک لیمو ترش بزرگ و کاسه مخصوص مایکروویو محتوی 1.4 پیمانه آب، نیاز دارید.*سپس باید لیمو را از وسط نصف کنید و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید.

در ادامه کاسه مخصوص مایکروویو را که شامل آب و آب لیمو است در مایکروویو بگذارید و به مدت 5 تا 10 دقیقه مایکروویو را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارش را انجام دهد.

حال کاسه را از مایکروویو خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیزی دیواره های مایکروویو را به راحتی جرم زدایی کنید.

از بین بردن بوی داخل مایکروویو با جوش شیرین

یک روش دیگر برای تمیز کردن و از بین بردن بوی نامطبوع داخل مایکروویو استفاده از جوش شیرین است. با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می رود و هم چربی ها پاک می شود.برای این کار باید در ظرف شیشه ای مخصوص مایکروویو، یک پیمانه جوش شیرین را در یک پیمانه آب سرد مخلوط کنید.سپس کافی است که مایکروویو را روشن کنید و در حدود ۴ دقیقه آب و جوش شیرین را داخل مایکروویو قرار دهید. در ادامه با استفاده از دستکش یا دستگیره  ضخیم، ظرف را از داخل مایکروویو بیرون بیاورید و با یک حوله مرطوب، بلافاصله داخل و شیشه مایکروویو را تمیز و سپس آن را خشک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha