یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 112283

رئیس محیط زیست شهرستان بافق از كشف بقایای لاشه یك قلاده توله پلنگ در منطقه حفاظت شده كوه بافق خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس محیط زیست شهرستان بافق از كشف بقایای لاشه یك قلاده توله پلنگ در منطقه حفاظت شده كوه بافق خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید جلال موسوی اظهار داشت: ماموران اجرایی محیط زیست بافق در حال گشت و كنترل منطقه، با بقایای لاشه یك توله پلنگ برخورد كردند.

وی افزود: به احتمال زیاد این حیوان به صورت طبیعی تلف شده و مرگ آن با توجه به پوشش زمستانی حیوان، مربوط به فصل سرماست و به احتمال زیاد مرگ آن به علت سرمای شدید رخ داده است.

موسوی با بیان اینكه منطقه حفاظت شده كوه بافق یكی از شاخص‌ترین زیستگا‌ه‌های پلنگ ایرانی در مركز ایران است، بیان كرد: در سال 91 بر اساس سرشماری انجام شده، 11 قلاه پلنگ از گونه های مختلف شناسایی شدند و بعد از آن سرشماری از طریق دوربین تله ای صورت نگرفته است.

پلنگ

رئیس محیط زیست شهرستان بافق خاطرنشان كرد: زیستگاه كوه بافق با صخره های بلند و پوشش گیاهی مناسب، چشمه های فراوان و حیات وحش نسبتا غنی، شرایط مناسبی را برای زیست پلنگ ایرانی فراهم كرده است.

وی بیان كرد: در طبیعت مرگ طبیعی حیات وحش از جمله پلنگ به طور طبیعی رخ می دهد.

موسی خاطرنشان كرد: اگر لاشه پلنگ تازه تر بود، شاید امكان دقیق تر تلف شدن آن وجود داشت اما با توجه به اینكه مدتی از زمان مرگ این توله پلنگ می گذرد، امكان دقیق بررسی موضوع نیست اما به طور علت تلف شدن شكار یا تصادف حیوان با وسایل نقلیه نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha