وزیر بهداشت با اشاره به صادرات ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی گفت: صادرات ۱۵ یا حتی ۵۰ میلیون دلاری در مقابل واردات میلیاردی عددی نیست. به عنوان یک ایرانی به من برمی‌خورد که یک جنس زنگ‌زده چینی یا هندی بازار داخل را از آن خود کرده است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به صادرات ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی گفت: صادرات ۱۵ یا حتی ۵۰ میلیون دلاری در مقابل واردات میلیاردی عددی نیست. به عنوان یک ایرانی به من برمی‌خورد که یک جنس زنگ‌زده چینی یا هندی بازار داخل را از آن خود کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه ایران‌هلث از برگزاری نمایشگاهی متفاوت در سال آینده خبر داد.

وی گفت: نمایشگاه هجدهم به صورتی برگزار شود که از کشورهای همسایه و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی دنیا در آن حضور پیدا کنند.

وزیر بهداشت به اقدامات انجام شده دولت یازدهم در زمینه تهیه دارو گفت: خوشحالیم که در دولت یازدهم مردم برای تهیه دارو در رنج نیستند، اگر چه در پرداخت هزینه‌های آن رنج می‌کشند.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت با توجه و عنایت رهبری و رؤسای قوا، ما روزهای خیلی خوبی را پشت سر می‌گذاریم و سلامت از اولویت دهم در دولت‌های قبلی به یکی از سه اولویت اصلی دولت تبدیل شده است.

حاجی‌زاده هاشمی با تأکید بر این نکته که دولت با وجود رکود و احتیاج به نقدینگی، 10 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده است، گفت: بخش اعظمی از این پول باید در حوزه بهداشت و پیشگیری و بخش دیگر در حوزه درمان هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، 2 بسته حمایتی تعیین شده است و امیدواریم بتوانیم هر 15 تا 30 روز یک بسته حمایتی دیگر را در اختیار مردم قرار دهیم و در مجموع موفق شویم بسته خدمات پایه را در قالب بیمه همگانی و جامع به تمام مردم عرضه کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای صادرکننده و تولیدکننده داخلی احترام بیشتری قائل است، گفت: صادرات یک محصول، غرور ملی ما را به تصویر می‌کشد و سبب می‌شود تا همگان با توان ایرانیان آشنا شوند.

وزیر بهداشت همچنین در مورد حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: امروز دولت به یک خریدار واحد و کلی تبدیل شده است و به همین دلیل از قدرت چانه‌زنی بالایی برخوردار است و می‌تواند در هنگام خرید حمایت از تولیدات داخلی را لحاظ کند.

وی خطاب به تولیدکنندگان داخلی گفت: کیفیت محصولات خود را آن قدر بالا ببرید تا مردم قانع شوند به جای کالای خارجی از کالای داخلی استفاده کنند.

حاجی‌زاده هاشمی همچنین خطاب به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور گفت: اگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معتقدند که مبارزه با قاچاق راه پیشرفت کشور است، باید به طور جدی با قاچاق مبارزه کنند تا ما بتوانیم از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم.

وی با اشاره به صادرات 15 تا 20 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی گفت: نمی‌خواهم تولیدکنندگان داخلی را تضعیف روحیه کنیم اما صادرات 15، 20 یا حتی 50 میلیون دلاری در مقابل واردات میلیاردی عددی نیست. من به عنوان یک ایرانی بهم برمی‌خورد که یک جنس زنگ‌زده چینی یا هندی بازار داخل را از آن خود کرده است.

وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی ما موفق به کسب مجوزهای FDA یا CE شوند، ما امکان ندارد اجازه واردات کالاهای مشابه آنان را بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha