یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 112288

نتایج یک آزمایش جدید تایید کرد افراد مبتلا به فشارخون بالا تمایل بیشتری به خوردن غذاهای شور و پرنمک دارند.

سلامت نیوز: نتایج یک آزمایش جدید تایید کرد افراد مبتلا به فشارخون بالا تمایل بیشتری به خوردن غذاهای شور و پرنمک دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «ویلیام وایت» از انجمن فشارخون آمریکا گفت: مصرف نمک زیاد فاکتور خطرزای شناخته‌شده برای فشارخون بالا و سکته مغزی است و نتایج حاصل از این آزمایش نشان می‌دهد که مبتلایان به این عارضه بیشتر گرایش به خوردن غذاهای پرنمک دارند.

دکتر وایت به این افراد توصیه می‌کند که با افزودن ادویه‌های جایگزین و کاهش مصرف سدیم به پایین آوردن فشارخون خود کمک کنند.

به گفته پزشکان عارضه فشارخون بالا به عنوان «قاتل خاموش» شناخته شده چرا که این بیماری اغلب علائم آشکاری ندارد و افراد مبتلا معمولا از ابتلای خود به این عارضه خطرناک و کشنده بی‌اطلاع هستند. طبق گزارش انجمن فشارخون آمریکا در سراسر جهان تقریبا یک میلیارد نفر به فشارخون بالا مبتلا هستند و این عارضه از هر سه آمریکایی در یک نفر مشاهده می‌شود.

در این مطالعه یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سائوپائولوی برزیل تعداد 118 نفر را به چهار گروه تقسیم کردند و آنها را تحت آزمایش قرار دادند. اعضای دو گروه شامل زنان و مردانی در دهه 30 سالگی بودند که تعدادی از آنها سالم و تعدادی نیز به فشارخون بالا مبتلا بودند. همچنین دو گروه دیگر از میان افرادی انتخاب شدند که در دهه 70 سالگی بودند.

این متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند هیچ‌یک از شرکت‌کنندگانی که به عارضه فشارخون مبتلا هستند تمایلی به مصرف غذای پرنمک ندارند در حالی که مبتلایان به فشارخون در هر دو گروه تمایل زیادی به خوردن غذاهای شور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha