آمارها در ایران نشان می دهد که مهمترین عامل مرگ پس از سوختگی، عفونت است که متاسفانه به خوبی کنترل نمی شود.

سلامت نیوز: آمارها در ایران نشان می دهد که مهمترین عامل مرگ پس از سوختگی، عفونت است که متاسفانه به خوبی کنترل نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس محمد زمان محمدی قائم مقام شرکت باند و گاز و پنبه کاوه با اشاره به اهمیت کنترل عفونتهای ناشی از سوختگی در بیماران، اظهارداشت: آمارها در ایران نشان می دهد که مهمترین عامل مرگ پس از سوختگی، عفونت است که متاسفانه به خوبی کنترل نمی شود.

وی با اعلام اینکه مراکز درمانی کشور از کمبود تجهیزات سوختگی رنج می برند، افزود: متاسفانه در اغلب مراکز درمانی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای پانسمان سوختگی ها وجود ندارد و در مراکز خاص سوختگی مثل بیمارستان شهید مطهری نیز، هنوز که هنوز است اعلام می کنند که امکانات برای مراجعان ضعیف و قدیمی است.

محمدی همچنین با عنوان این مطلب که در جلساتی که با مدیران و مسئولان پیرامون سوختگی داشته ایم، همواره گفته اند که روشهای درمان سوختگی قدیمی است، گفت: بالطبع از دارو و روشهای قدیمی درمان سوختگی استفاده می کنند که کارآیی چندانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که پدهای سوختگی وارد کشور می شود، افزود: متاسفانه چون قیمت این پدها گران است، معمولا امکان تهیه و استفاده از آنها برای همه افراد ممکن نیست. از همین رو، تصمیم گرفتیم با همکاری یک شرکت دانش بنیان، نسبت به تولید پد سوختگی اقدام کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه پد سوختگی ساخت ایران از کارآیی فوق العاده ای برخوردار است و فرایند بهبود سوختگی را تسریع می بخشد، گفت: در حال حاضر مجوز این محصول به صورت پماد برای زخم سوختگی، دیابت و زخم بستر، صادر شده و به مرحله تولید رسیده است.

قائم مقام شرکت باند و گاز و پنبه کاوه به پد سوختگی محصول این شرکت اشاره کرد و افزود: در حدود دو سال است که مراحل تست بالینی این پد انجام شده و تاثیرگذاری آن در حد معجزه است.

وی با اشاره به قیمت پایین این محصول ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی، گفت: انواع خارجی پد سوختگی در بازار ایران، قیمتهای مختلفی از 30 تا 90 هزار تومان دارد. اما آنچه مسلم است، قیمت پد سوختگی تولید ما، کمتر از 5 هزار تومان خواهد بود.

محمدی در ادامه به روند تاثیرگذاری پد سوختگی اشاره کرد و افزود: اگر وسعت سوختگی از 50 درصد بالاتر باشد، احتمال بهبودی به سمت صفر می رود.

وی با اشاره به خاصیت آنتی باکتریال پد سوختگی که از بروز انواع ویروسها، باکتری ها و قارچها بر اثر عفونت سوختگی جلوگیری می کند، ادامه داد: این پد نیاز به استریل ندارد و خودش زخم را استریل می کند و از این طریق اجازه ایجاد عفونت در زخم را نمی دهد.

محمدی گفت: این پد، گردش خون در محل سوختگی را زیاد می کند و در نتیجه بافتهای محل سوختگی به سرعت تغذیه می شوند. همچنین، این پد خاصیت ضد درد بودن را دارد و بعد از 20 دقیقه به شدت از التهاب زخم و درد بیمار می کاهد.

وی افزود: اگر سوختگی درجه یک باشد، به مدت 5 روز و هر روز یک نوبت از پد استفاده شود، سوختگی درمان می شود.

محمدی ادامه داد: برای سوختگی درجه 2، می بایست 5 تا 15 روز و هر روز 2 بار پانسمان شود تا زخم سوختگی بهبود یابد. و برای سوختگی درجه 3 نیز در حدود یک ماه و روزی 2 بار باید استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha