یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

تازه‌دامادی که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.

سلامت نیوز: تازه‌دامادی که به اتهام قتل همسرش بازداشت شده بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. 

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فرهیختگان، در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.

وی اظهار داشت: «ابوالفضل» 26 ساله متهم است ظهر هفتم خرداد 92 در خانه پدرزنش در حوالی میدان سپاه همسر 30 ساله‌اش به نام «اعظم» را کشت. اکنون با توجه به نظر پزشکی قانونی که علت مرگ را خونریزی مغزی متعاقب ضربه به سر اعلام کرده است، برای متهم اشد مجازات می‌خواهم. 

سپس پدر و مادر داغدار در جایگاه ویژه ایستادند و گفتند فقط سه هفته از ازدواج دخترمان گذشته بود که قربانی خشم «ابوالفضل» شد از این رو برای این مرد تقاضای حکم قصاص داریم. 

مادر قربانی در حالی که اشک می‌ریخت گفت: دخترم دوجنسی بود به همین خاطر تحت عمل جراحی قرار گرفت و با «ابوالفضل» ازدواج کرد. دخترم عاشق همسرش بود اما این مرد سر دخترم را به دیوار کوبید که موجب مرگش شد. پس از تایید مرگ مغزی دخترم، اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردیم. 
سپس «ابوالفضل» در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: وقتی با «اعظم» آشنا شدم به من گفت که ترنس است اما چون من به او علاقه‌مند بودم با او ازدواج کردم. همسرم اما بدبین بود. وقتی دیر به خانه پدرش رفتم با من درگیر شد و قابلمه غذا را به صورتم پاشید. او گمان می‌کرد من او را دوست ندارم. وقتی درگیری بالا گرفت او را هل دادم و از خانه خارج شدم. این مرد ادعا کرد تحت فشار اعتراف کرده بود که سر همسرش را به دیوار کوبیده است. وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: نمی‌دانم در دعوا چطور سر «اعظم» به دیوار برخورد کرد و دچار خونریزی مغزی شد. باور کنید من عمدی زنم را نکشتم. 
سپس وکیل مدافع متهم به دفاع پرداخت و گفت: سیلی‌ای که موکلم به صورت قربانی زده نوعا کشنده نبوده است، از این رو تقاضا دارم موکلم از اتهام قتل عمد تبرئه شود. 

در پایان این نشست هیات قضایی وارد شور شد و «ابوالفضل» را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد و به جرم قتل غیرعمد به سه سال زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. رای تا 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha