پس از بازدید کارشناسان معاونت هماهنگی و امور استانهای بنیاد از استان اصفهان و بررسی گزارشات کارشناسی ، بنیاد اقدام به اهدای 40 دستگاه دیالیز به مرکز خیریه حجت ابن الحسن العسگری اصفهان نمود .

سلامت نیوز:پس از بازدید کارشناسان معاونت هماهنگی و امور استانهای بنیاد از استان اصفهان و بررسی گزارشات کارشناسی ، بنیاد اقدام به اهدای 40 دستگاه دیالیز به مرکز خیریه حجت ابن الحسن العسگری اصفهان نمود .


بازدید های استانی که کارشناسان بنیاد به منظور بررسی و تهیه گزارش از وضعیت دارو، درمان ، بیمه و نحوه ی ارائه ی خدمات در مراکز درمانی کشور و انعکاس آن به مراجع ذی ربط صورت می گیرد از فعالیت های اصلی بنیاد امور بیماری های خاص می باشد. اهداء تجهیزات بر مبنای نیازمندی های مراکز و در حد مقدورات بنیاد، کمک در جهت رفع مشکلات درمانی ، دارویی و اجتماعی بیماران در قالب کمکهای مددکاری و امضاء تفاهم نامه با انجمنهای خیریه سراسر کشور به منظور پیگیری رفع مشکل و بهبود وضعیت بیماران خاص از جمله نتایج بازدیدهای استانی است .


بنیاد امور بیماری های خاص پس از باز دید از مراکز درمانی خاص استان اصفهان و بررسی های لازم به کمک خیرین اقدام به اهداء 40 دستگاه دیالیز با ارزش بالغ بر بیست میلیارد ریال به بیمارستان خیریه حجت ابن الحسن العسگری (عج) اصفهان نموده است.
شایان ذکر است با توجه به گفته مهندس هانی صباغان سرپرست معاونت هماهنگی و امور استانهای بنیاد اهداء دستگاه دیالیز از وظایف این بنیاد نبوده ولی بنیاد به خاطر بحران چند سال اخیر کشور در زمینه دستگاه های دیالیز وارد این عرصه شده و به وزارت بهداشت در این زمینه کمک نموده ، اما در زمان کنونی که اوضاع سیاسی و تحریم کشور متحول شده است وزارت بهداشت بایستی تدبیری نسبت به تجهیز مراکز درمانی بیماران خاص و تهیه و توزیع دستگاه دیالیز در کشور بیاندیشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha