یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: ۱۱میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارند که به دلیل تاخیر در این امر سنین مناسب برای باروری را پشت سر می‌گذارند.

گذر ۱۱ میلیون جوان از سن ازدواج

سلامت نیوز: مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: ۱۱میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارند که به دلیل تاخیر در این امر سنین مناسب برای باروری را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکارنیوز، محمداسماعیل مطلق بعد از ظهر امروز در نشست کشوری رویکردهای ارتقای نرخ باروری کلی و لزوم آن، در جمع خبرنگاران شیراز اظهار داشت: طبق آمار، در حال حاضر میزان باروری در کشور ۱.۸ است، یعنی رشد جمعیت و تعداد فرزند هر خانواده به زیر رقم دو رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سن ازدواج در کشور از سال ۴۵ تا سال ۹۰ سیری صعودی داشته که خطری بزرگ محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به این‌که قبل از سال ۴۵ میانگین سن ازدواج در خانم‌ها ۱۸.۴ سال بوده بیان داشت: در حال حاضر میانگین سن ازدواج در آقایان ۲۶.۷ سال و در خانم‌ها ۲۳.۴ سال است.

وی ابراز داشت: ۱۱میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارند که به دلیل تاخیر در این امر سنین مناسب برای باروری را پشت سر می‌گذارند.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت اضافه کرد: بهترین سن برای باروری ۱۸ تا ۳۵ سال بوده و سه سال برای فاصله بین فرزند اول تا دوم مناسب است.

مطلق گفت: جامعه‌ای که در آن جوان کم باشد چرخ آن به کندی می‌چرخد و شادابی از بین می‌رود و بنیاد خانواده دچار آسیب می‌شود.

در ادامه این نشست کشوری، مشاور دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت عنوان کرد: طبق آمار ارتقای نرخ باروری کلی کمتر از ۲.۱ بوده که اگر رشد جمعیت نداشته باشیم به صفر می‌رسد و تلاش در این امر برای افزایش نرخ باروری ضروری است.

محمد اسلامی افزود: خانمی که در سن ۲۸ سالگی ازدواج می‌کند با توجه به اینکه فرصت‌های مناسب باروری را تا حدودی پشت سر گذاشته، بیماری‌هایی با خود به همراه دارد چرا که حاملگی پرخطر از سن ۳۵ سالگی افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش عمومی به جامعه برای پیشگیری از ناباروری می‌تواند به ارتقای نرخ باروری جامعه کمک کند.

این مسئول در پایان متذکر شد: انجام غربال‌گری برای زوجی که می‌خواهند باروری را به تاخیر بیندازند ضروری است تا در آینده با مشکل روبه‌رو نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ئ ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    نه اینکه الان بااین همه جوون چرخ مملکت تند میچرخه آدم فقط باداشتن یه آلت تناسلی نمیتونه ازدواج کنه به چیزهای مهمتری ازجمله کار پول خونه هم احتیاج داره که متاسفانه یا مسولین نمیفهمن یا مارونفهم حساب میکنن