یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

شرکت سازنده اتوبوس برای پرداخت دیه قربانیان حادثه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.روز هشتم اردیبهشت ماه اتوبوس مسافربری شرکت واحد در بزرگراه آزادگان و ورودی حکیم وازگون شد و 8 کشته برجای گذاشت.

سلامت نیوز:  شرکت سازنده اتوبوس برای پرداخت دیه قربانیان حادثه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.روز هشتم اردیبهشت ماه اتوبوس مسافربری شرکت واحد در بزرگراه آزادگان و ورودی حکیم وازگون شد و 8 کشته برجای گذاشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، بازپرس پرونده به خانواده کشته شدگان گفت که پیگیر جدی دیه قربانیان است و در خصوص حاشیه‌های این حادثه هیچ اقدام قضایی‌ای وجود ندارد.

یکی از خانواده قربانیان گفت: به‌همراه شاکیان دیگر این پرونده به دادسرای راهور تهران رفتیم تا پیگیر شکایت علیه متخلفان و مقصران این حادثه باشیم.قاضی عابدی، بازپرس شعبه سوم نیز گفته که احقاق حق را انجام می‌دهد تا خانواده‌های قربانیان بتوانند دیه را دریافت کنند.

یکی از خانواده‌ها به شوک گفت که شنیده بودیم دادستان دستور ویژه‌ای برای شناسایی مقصران و مجازات آنان صادر کرده است و حالا به ما گفته شده که دیه قربانیان پرداخت خواهد شد و نمی دانیم در مورد سهل انگاری و سوء مدیریت چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

در این میان خانواده دختر دانشجویی که در اتوبوس از پای درآمده است نیز خواستار مجازات مقصران اصلی حادثه هستند.
خانواده «نیلوفر علیزاده فروتی» 22 ساله دانشجوی کارشناسی رشته بیمه نیز تأکید دارند که گذشت نخواهند کرد.

«محمدرضا خلیلی» دایی نیلوفر می‌گوید: دو‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه نیلوفر از کرج به تهران آمد تا مانند هر روز به محل کارش برود اما این حادثه همه ما را شوکه کرد. خواهرزاده‌ام ساعت 8 صبح از خانه خارج شده بود و ما تا ساعت 30/8‌ شب از وی بی‌اطلاع بودیم چرا که نیلوفر بعد از سرکار به دانشگاه می‌رفت.

ما گمان می‌کردیم کلاس‌هایش طول کشیده‌ اما وقتی غیبتش طولانی‌تر شد دلنگران شدیم و حدود ساعت 9 شب با تلفن همراهش تماس گرفتیم ولی در ناباوری صدای یک مرد را از آن سوی خط شنیدیم که به ما خبر تکان‌دهنده‌ای داد.

دایی غمزده ادامه داد: آن‌مرد خود را از مأموران کلانتری 141 تهران معرفی کرد و گفت: صبح آن روز یک اتوبوس واژگون شده و خواهرزاده من نیز یکی از قربانیان است. با شنیدن این خبر دنیا بر سرمان خراب شد، نمی‌دانستیم به خواهرم چه بگوییم فقط گفتیم حال نیلوفر بد بود و به بیمارستان منتقل شده است.

همراه پدر نیلوفر سریعاً به کلانتری رفتیم و دائم این سؤال بی‌جواب در ذهنمان تداعی می‌شد که چرا از صبح تا آن موقع شب هیچ یک از مسئولان با ما تماس نگرفته‌اند و خبر نداده‌اند؟ با این که تلفن همراه نیلوفر روشن بود و شماره تماس‌ها نیز در آن وجود داشت؟ یعنی اگر ما تماس نمی‌گرفتیم همچنان بی‌اطلاع از حادثه بودیم.

دایی سیاهپوش افزود: شب وحشتناکی بود، به ما گفتند باید تا فردا صبح صبر کنیم و سپس جنازه را از پزشکی قانونی کهریزک تحویل بگیریم. با هر سختی که بود شب را به صبح رساندیم سپس راهی کهریزک شدیم ولی باز هم سرگردانی ما ادامه داشت.

آنها از ما نامه‌ کلانتری خواستند و با این شرایط روحی و روانی بد چندین بار مسیر کلانتری به کهریزک و کهریزک به کلانتری را طی کردیم تا این‌که جنازه نیلوفر را به‌ما تحویل دادند.در این مدت به قدری شرایط مان نامساعد بود که نمی‌دانستیم چه کنیم؟ سردرگم بودیم، فقط توانستیم مراسم ختم را برگزار کنیم. وی در ادامه می‌گوید: اما اکنون همراه دیگر خانواده‌های قربانیان منتظر هستیم تا به این حادثه هولناک رسیدگی شود و مقصران به سزای اعمالشان برسند.

بنابراین گزارش، راننده متخلف از همان ابتدای حادثه دستگیر و روانه زندان شده است و برخلاف شایعات راننده اتوبوس هیچ وثیقه‌ای ارائه نداده که آزاد شود.
در حال حاضر نیز رسیدگی به این پرونده در دستور کار بازپرس سوم دادسرای راهور تهران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha