حسن روحانی با تقدیر از 28 برگزیده عرصه دانش و هنر در سومین جشنواره علامه طباطبایی، از ملک افضلی، دواچی، مینو محرز، مصداقی نیا و آخوندزاده ۵ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان 5 استاد برگزیده در بخش پزشکی تقدیر کرد.

سلامت نیوز: حسن روحانی با تقدیر از 28 برگزیده عرصه دانش و هنر در سومین جشنواره علامه طباطبایی، از ملک افضلی، دواچی، مینو محرز، مصداقی نیا و آخوندزاده ۵ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان 5 استاد برگزیده در بخش پزشکی تقدیر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مراسم اعطای سومین دوره جایزه ملی علامه طباطبایی به 19 استاد برجسته کشور و دومین دوره جایزه شهید آوینی به 9 نفر از هنرمندان برجسته، یکشنبه 28 اردیبهشت با حضور روحانی، رئیس جمهور برگزار شد که در این میان نام 5 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به چشم می‌خورد.

در این مراسم، رئیس جمهور در آیین تجلیل از 28 نفر از اساتید، محققان و هنرمندان برجسته و نخبه کشور گفت: آنچه در سطح ملی هدف از نخبه و نخبگی است، تولید قدرت ملی و ثروت ملی است که دو روی یک سکه هستند.

وی ادامه داد: نخبگی آغاز دارد ولی پایانی برای آن متصور نیست؛ نخبه هر روز و هر لحظه می‌تواند نخبه تر و تأثیرگذارتر شود؛ اگر تعریف نخبه چنین باشد که عالم و فرهیخته‌ای بتواند در جامعه و کشور خود و در میان انسان‌ها تأثیرگذار باشد و جمع و جامعه را به سوی تعالی و رفاه و تکامل رهنمون سازد، می‌تواند هر نخبه‌ای در فرصت‌های بعد تأثیر گذارتر باشد.

رئیس دولت یازدهم همچنین اظهار داشت: بی تردید برای آنکه به توسعه یافتگی برسیم، نیاز به علم، دانش، فن، فناوری، تجربه، اختراع و اکتشاف داریم؛ همه کشورهایی که در مسیر توسعه هستند یا به اصطلاح امروز به توسعه یافتگی رسیده اند به این دلیل بوده که از علم، دانش، دانشمندان و هنرمندان به خوبی و درستی استفاده شده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: معمولاً در کشورهای پیشرفته، نخبه‌ها را از هر ملیت، سرزمین و جغرافیایی جذب می‌کنند؛ نخبگی شناسنامه‌اش نخبگی است نه این که اهل و متولد کجاست و از کدام قوم و دیار است.

روحانی تأکید کرد: هر کشوری که جاذبه‌اش برای جذب نخبگان باشد آن جامعه در مسیر تعالی و پیشرفت بیشتر است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چطور همه را کنار می‌زنید؟، گفت: یکی به دلیل قومیت یکی به دلیل مذهب، یکی به دلیل اعتقاد سیاسی، یکی به دلیل روش، یکی به دلیل ویژگی های اخلاقی؛ خداوند روحی را به ما داده و قلبی را به ما داده که بیشتر جذب کند تا دفع؛ اشکال ندارد فردی اگر خدای ناکرده تخصص لازم را ندارد، اخلاق تخصصی و حرفه‌ای را ندارد، به کشور و دیار و نظامش دلبستگی ندارد یا خدای نکرده علیه کشور و نظامش قدم بر می دارد؛ او را کنار بگذارید. اما آیا می‌شود به هر بهانه‌ای اندک و هر دلیلی جزئی نخبه‌ها را کنار بگذاریم؟

وی ادامه داد: نخبه یعنی کسی که این همه وقت و سرمایه برای او صرف شده تا به این مقام دست یافته است؛ از پدر و مادرش که آغاز و تربیت، علم و پرورش از ناحیه آنها بوده تا قبل از آن خداوندی که آن استعداد و هوش را در اختیار او گذاشته و تا دبستان و دبیرستان و دانشگاه و استاد و معلم و آزمایشگاه و همه تجربه هایی که در این کشور و آن کشور با سرمایه این ملت کسب کرده است.

جایزه ملی علامه طباطبایی یکی از بزرگترین جوایز علمی کشور است که با هدف تقدیر از اساتید و هنرمندان برجسته کشور برگزار می‌شود.

ملاک انتخاب افراد در این جشنواره داشتن حداقل 5 شاخص از 10 شاخص از جمله تألیف کتاب، ارائه مقاله بین المللی و دریافت جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی است.

در دومین دوره از جشنواره علامه طباطبایی نیز 5 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به نامهای آقامحمدی،  قوام زاده، هرمز شمس، فرهادی و فرومدی، موفق به دریافت جایزه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha